O decizie publicată în Monitorul Oficial arată că boardul de conducere al Damen Mangalia a aprobat vânzarea unor terenuri și clădiri deținute de Șantierul Naval Mangalia. Drept replică, sindicaliștii acuză că se dorește închiderea celui mai mare șantier naval din România.
Se dorește închiderea celui mai mare șantier naval din România! Sindicaliștii lansează avertismente grave. Urmează să fie vândute
Reacția sindicaliștilor a apărut după ce lista cu terenurile și clădirile deținute de Șantierul Naval Mangalia care vor fi scoase la vânzare a fost publicată în Monitorul Oficial din 12 ianuarie.
„Jaful continuă la Șantierul Naval Mangalia! În fiecare zi, vedem cum șantierul se golește de activele patrimoniale pe care le deține. Începe să bată vântul pe șantier și nimeni din Statul român nu ia nicio măsură! E mai mult decât clar că se dorește închiderea celui mai mare șantier naval din România!”, a declarat Laurențiu Gobeajă, președinte Sindicatul Liber Navalistul, membru al Blocului Național Sindical.
Şantierul naval Mangalia se află în centrul unui scandal în ultimele zile
Trebuie menționat că șantierul naval Mangalia se află în centrul unui scandal în ultimele zile. Angajaţii au declanșat mai multe proteste, fiind nemulţumiţi de creşterea salariilor.
Sindicatului Liber Navalistul a solicitat majorarea salariilor dat fiind inflaţia în creştere, iar conducerea, printr-un comunicat de presă de la finalul lunii decembrie a anunţat că începând cu 1 ianuarie anul acesta se va face creşterea salariului de bază brut cu 100 lei, sub nivelul solicitat de sindicat, şi implementarea unei indemnizaţii brute de 225 de lei pentru perioada decembrie-martie pentru a acoperi în lunile de iarnă costurile mari cu energia.
Numărul de angajaţi se ridica în 2020 la 2.107 de persoane
Tot în luna decembrie, conducerea a a anunţat intenţia de a restructura angajaţii, dar propunerea nu a primit aviz pozitiv de la Ministerul Economiei, acţionar majoritar al şantierului.
Damen Shipyards Group au preluat pachetul majoritar de la coreenii de la Daewoo şi au cesionat 2% statului român, astfel încât Ministerul Economiei, prin şantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a ajuns să controleze un pachet de 51%.
Şantierul din Mangalia, preluat la jumătatea lui 2018 de olandezii de la Damen Shipyards, a fost pe pierderi şi în 2019 şi 2020. Oficialii nu au făcut publice cifrele de anul trecut. Deşi la momentul preluării olandezii declarau că vor ajunge la 3.000 de salariaţi, în realitate numărul s-a redus la 1500 de angajaţi.
Cele mai recente date publice arată că şantierul a finalizat în 2020 cu afaceri de 88,5 mil. lei, faţă de afaceri de 131 milioane de lei anul anterior. Compania raporta pierderi de 108,6 mil. lei, faţă de pierderi de 151 milioane de lei în 2019, arată mfinante.ro