Proiectul transfrontalier ce vizează repararea infrastructurii de navigaţie pe canalul Bega a primit o finanţare în valoare de 14 milioane de euro, din care jumătate, revine României, respectiv Administraţiei Bazinale de Apă Banat, în calitate de lider de proiect, 13% reprezintă cofinanţarea asigurată de statul român, adică echivalentul sumei de 900.000 de euro şi 2% este confinanţare suportată din sursele proprii ale ANAR, în valoare de aproape 14.000 de euro.
Ce se arată în comunicatul ANAR
„În cadrul proiectului, este inclusă şi finanţarea obiectivului de investiţii ‘Punerea în siguranţă a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, din judeţul Timiş’, care presupune executarea unor lucrări de reabilitare a barajului stăvilar şi a ecluzei, ca părţi componente ale nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, din judeţul Timiş.
În prezent, circulaţia se desfăşoară doar în oraşul Timişoara, cu scop de agrement. În plus, faţă de lucrările incluse în cererea de finanţare, este nevoie şi de executarea unor lucrări de reabilitare a construcţiilor de pe maluri, utilizate de către personalul tehnic care asigură exploatarea în siguranţă a lucrării, precum şi de refacerea nodului hidrotehnic la Uivar, de la Sânmartinu Maghiar, din judeţul Timiş.
Pentru acestea, s-au estimat costuri suplimentare în valoare de 7 milioane de lei. Pentru completarea acestei diferenţe, până în prezent, ANAR a alocat din surse proprii fonduri în valoare de un milion lei”, se arată în comunicatul citat.
S-a solicitat o sumă suplimentară
„Apele Române” precizează că, în cadrul propunerii actuale de rectificare bugetară, a solicitat, prin Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), alocarea unei sume suplimentare de 3 milioane de lei, provenită din fonduri de la bugetul de stat, bani care vor fi folosiţi pentru realizarea lucrărilor de apărări de mal, precum şi a altor tipuri de lucrări.