Mircea Fechet anunță modificări ale Programului Rabla
Potrivit lui Mircea Fechet, principala modificare se referă la modalitatea de înscriere, care nu va mai fi realizată prin intermediul unui dealer. Astfel, românii vor putea accesa direct aplicația informatică și își vor putea genera singuri voucherul, indiferent dacă este vorba despre motoare convenționale, mașini plug-in hybrid sau mașini electrice.
„Principala modificare este legată de modul de înscriere. Nu se va mai face printr-un dealer, românii vor putea pur și simplu să intre în aplicația informatică și să își genereze singuri voucherul, indiferent dacă discutăm despre motoare convenționale, despre mașini plug-in hybrid sau despre mașini electrice”, a spus acesta.
Ministrul Mediului a mai menționat că o altă modificare propusă se referă la finanțarea mașinilor diesel, mai exact la înlăturarea acestora din cadrul Programului Rabla.
”Eu consider că va trebui să finanțăm autoturisme din ce în ce mai prietenoase cu mediul, lucru pe care l-am făcut în mod constant în ultimii ani. Și din acest motiv propunerea mea va fi în sensul eliminării acestei categorii de motor termic. De altfel, nici nu mai prea există multe modele”, a explicat oficialul.

Totodată, Mircea Fechet a subliniat că, prin intermediul voucherelor din programul Rabla, românii nu vor mai putea achiziționa mașini echipate cu motoare diesel.
”Chiar în această săptămână voi avansa cu ghidul privind finanțarea programului Rabla de anul acesta. Urmând, spun eu, ca odată cu aprobarea bugetului administrației Fondului Pentru Mediu, să demarăm efectiv programul. Asta înseamnă că nu vom ajunge în luna mai neapărat. Cred că programul poate începe și mai devreme”, a anunțat acesta.
Ministrul Mediului a adăugat că în 2025, nu vor mai exista sesiuni de primăvară și toamnă ale programului Rabla. Potrivit acestuia, ”practic, odată deschis programul, el va funcționa continuu până la epuizarea sumelor alocate”.
Când începe Programul Rabla 2025
Programul Rabla va începe cu întârzieri în 2025 și va suferi mai multe modificări semnificative, inclusiv în ceea ce privește valoarea tichetelor și alte aspecte.
Conform surselor din industria auto citate de profit.ro, acesta este așteptat să înceapă abia în luna mai. Întârzierile sunt generate de necesitatea actualizării întregii legislații, ca urmare a modificărilor anunțate de Ministerul Mediului, precum și de faptul că bugetul trebuie să fie aprobat de Ministerul Finanțelor.
„Ministerul Mediul nu va putea demara Programul Rabla mai devreme de luna mai”, au declarat sursele din industria auto.
Una dintre cele mai importante modificări este excluderea mașinilor diesel din program, precum și unificarea celor două componente existente – Rabla Clasic și Rabla Plus – într-un singur program. În plus, vor exista modificări în condițiile de acordare a tichetelor, iar limitele de emisii pentru vehiculele eligibile vor fi actualizate.
În privința subvențiilor pentru Programul Rabla, sumele propuse pentru achiziția de vehicule electrice și hibride sunt încă în discuție. Ministerul Mediului ia în considerare o valoare între 7.000 și 7.500 de euro pentru un tichet, o sumă mai mică decât cei 8.500 de euro solicitați de reprezentanții industriei auto. Mai multe puteți citi aici.