Se face cea mai așteptată autostradă! România aduce o adevărată bestie pentru a construi cea mai complexă și mai grea autostradă. Mașinăria va străpunge Munții Carpați.
„Bestia” care va străpunge Munții Carpați va sosi în România
Mașinăria care va sparge Munții Carpați pentru realizarea celei mai așteptate autostrăzi va fi adusă în România. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a efectuat recent o vizită pe șantierul uneia dintre cele mai complexe autostrăzi din România, Autostrada Sibiu-Pitești. În cadrul vizitei, Scrioșteanu a oferit detalii despre progresele realizate și despre tehnologia avansată care va fi utilizată pentru construcția tunelului Poiana, cel mai lung tunel din România, cu o lungime de 1,7 kilometri.
Scrioșteanu a anunțat că, pentru săparea tunelului Poiana, se va folosi tehnologia TBM (Tunnel Boring Machine), o premieră pentru România. TBM-ul, cunoscut și sub denumirea de „cârtiță” sau „vierme”, este un utilaj uriaș specializat în excavarea tunelurilor. Acest echipament sofisticat permite săparea tunelurilor prin diverse tipuri de teren, inclusiv rocă dură, sol umed sau nisip, limitând perturbarea solului înconjurător și asigurând un perete de tunel neted.
Mașina TBM este esențială pentru construcția tunelurilor moderne, deoarece reduce semnificativ impactul asupra mediului și oferă o structură de tunel uniformă și durabilă.
Deși construcția și transportul TBM-urilor sunt costisitoare și complicate, costurile sunt justificate pentru proiectele de tuneluri de mare lungime, unde beneficiile depășesc cheltuielile inițiale.
Stadiul Lucrărilor pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești
În cadrul vizitei, secretarul de stat a verificat stadiul lucrărilor pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești și pregătirile pentru cele două organizări de șantier. Stadiul lucrărilor este avansat, incluzând următoarele realizări:
– Finalizarea studiilor de teren și de arheologie.
– Finalizarea lucrărilor de defrișare.
– Finalizarea și predarea Proiectului pentru Autorizația de Construire.
– Finalizarea forării tuturor celor 21 piloți de probă, echipați cu senzori pentru măsurarea și analiza datelor.
Organizarea de Șantier de la Cepari:
– Zona administrativă a fost complet finalizată.
– Infrastructura pentru zona industrială este completă.
– Se montează instalațiile pentru 3 stații de betoane.
– A fost instalat laboratorul pentru testarea lucrărilor și a materialelor utilizate.
– Platforma pentru poligonul de prefabricate (grinzi, predale, etc.) a fost pregătită.
– Suprafața totală a terenului pentru această organizare de șantier este de 7 hectare.
Organizarea de Șantier de la Racovița:
– Se montează instalațiile pentru 2 stații de betoane, dintre care cele 5 stații vor produce aproximativ 1 milion mc de beton.
– Birourile administrative și laboratorul sunt în curs de finalizare.
– Platforma pentru poligonul de prefabricate a fost pregătită.
– Suprafața totală a terenului pentru această organizare de șantier este de 4 hectare.
Contractul pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești prevede construcția a:
– 37,40 km de autostradă.
– 96 de poduri și viaducte.
– Un tunel de 1,7 km, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România.
– 1 ecoduct în zona localității Călinești, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.
– Două noduri rutiere: Cornetu și Rudeni.
– 2 spații de servicii.
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare.