Construcția Autostrăzii Sibiu-Pitești avansează pe cele mai dificile tronsoane
Autostrada Sibiu-Pitești, cel mai ambițios proiect rutier din România, înaintează pe două dintre cele mai dificile sectoare: Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și Secțiunea 2 (Boița-Cornetu).
Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, lucrările sunt în desfășurare, iar progresele sunt vizibile pe șantier.
Secțiunea 3, cea mai complexă parte a proiectului
Secțiunea 3 este considerată cel mai dificil tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești, deoarece include tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier de pe A1, cu o lungime de 1,78 km. Lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor tunelului sunt finalizate, iar primele piloți pentru portalul dinspre Pitești au fost deja turnați.
Construcția acestui tronson implică un volum impresionant de muncă:
- 6,3 milioane de metri cubi de excavații
- Aproape 1 milion de metri cubi de beton
- 100.000 de tone de armătură
- 54 de structuri, 3 noduri rutiere, spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare
Cu o lungime totală de 37,4 km, această secțiune este esențială pentru finalizarea autostrăzii, iar autoritățile își propun să mențină un ritm alert al lucrărilor.
Progrese semnificative pe Secțiunea 2
Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești, care se întinde pe 31,33 km, avansează rapid, în special la Viaductul Boița, unde piloții pentru 9 din cele 12 infrastructuri au fost deja forați și armați. Fundațiile pentru 6 infrastructuri sunt finalizate, iar lucrările la pilele viaductului sunt în desfășurare.
În ceea ce privește tunelurile Robești și Balota, documentația tehnică este aproape finalizată, iar constructorul se pregătește să deschidă mai multe fronturi de lucru pentru ca secțiunile 2 și 3 să fie finalizate simultan sau cu o diferență minimă.
Această secțiune include:
- 49 de poduri și viaducte
- 7 tuneluri cu lungimi între 250 și 1.590 metri
- Un ecoduct de 210 metri peste râul Olt, calea ferată și DN7
Autostrada Sibiu-Pitești este una dintre cele mai importante investiții din Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea transportului din România. Fiind prima autostradă care traversează Munții Carpați, aceasta va asigura o conexiune rapidă între vestul, sudul și estul țării, facilitând transportul de marfă și pasageri.