Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț, parte integrantă a Autostrăzii Unirii (A8), intră într-o fază avansată de construcție, cu autorizațiile necesare obținute pentru Secțiunea 3 (Leghin-Târgu Neamț). Acest tronson, aflat în județele Neamț și Iași, este unul dintre cele mai dificile de realizat din întreaga infrastructură rutieră a României, datorită terenului montan și a provocărilor tehnice.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent finalizarea procedurilor pentru obținerea Autorizației de Construire, deschizând astfel calea pentru demararea lucrărilor de amploare.

Secțiunea 3 a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț: un proiect ambițios

Într-o declarație publică, Sorin Grindeanu a confirmat că a fost emisă Autorizația de Construire pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț.

„A fost emisă Autorizația de Construire pentru Secțiunea 3 (Leghin-Târgu Neamț) a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț (tronson al #A8)”, scrie Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Această secțiune se va întinde pe o lungime de 29,9 kilometri, iar lucrările vor acoperi o zonă complexă din punct de vedere geografic și administrativ.

Concret, lucrările se vor desfășura pe teritoriul unităților administrative Vânători – Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni (județul Neamț) și pe raza unității administrative Moțca (județul Iași).

Această secțiune face parte dintr-un proiect de amploare, care vizează crearea unui coridor important pentru transportul rapid între regiunile din estul României.

Cu o valoare de aproximativ 1,56 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea este asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce accelerează procesul de realizare a acestui tronson de autostradă.

Provocările lucrărilor în zona montană

Secțiunea Leghin-Târgu Neamț reprezintă un adevărat test pentru constructori, deoarece trece printr-o zonă montană deosebit de complicată.

În ciuda dificultăților, autoritățile sunt hotărâte să termine lucrările până în anul 2026, conform termenului stabilit.

De asemenea, pe traseul acestei secțiuni vor fi ridicate 13 poduri, două viaducte, opt pasaje și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).

„Pe traseul acestei noi secțiuni de autostradă vor fi construite inclusiv 13 poduri, două viaducte, 8 pasaje și un Centru de Intreținere și Coordonare (CIC)”, spune ministrul Grindeanu.

Aceste structuri vor face față cerințelor tehnice și vor contribui la fluidizarea traficului pe această porțiune importantă a infrastructurii naționale.

Un pas înainte pentru infrastructura din România

Sorin Grindeanu a subliniat importanța acestui proiect nu doar pentru județele pe care le va traversa, ci și pentru întreaga țară.

Într-un context în care România încă se confruntă cu lipsa unor infrastructuri de transport moderne, finalizarea acestei autostrăzi va aduce un avantaj considerabil economiei și va îmbunătăți conexiunile dintre regiunile din nord-estul țării.

PNRR joacă un rol esențial în asigurarea finanțării, iar finalizarea acestui tronson va contribui la un progres semnificativ al infrastructurii rutiere.