Se face cel mai așteptat drum de mare viteză din România. CNIR a lansat licitația

cnir

SURSA FOTO: CNIR

CNIR a demarat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului București-Giurgiu, având o valoare estimată a contractului de 44 milioane lei, fără TVA. Această inițiativă vizează îmbunătățirea infrastructurii de transport în regiune și se aliniază obiectivelor de dezvoltare durabilă a rețelei rutiere.

CNIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al drumului București-Giurgiu

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că a demarat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate al drumului de mare viteză București-Giurgiu. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 9 decembrie 2024, iar documentația necesară pentru atribuirea contractului va fi publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Valoarea estimată a contractului se ridică la 44 milioane lei, fără TVA.

Potrivit comunicatului de presă emis de oficialii companiei, Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu este inclus în Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.

Conform documentului, proiectantul va evalua opțiunile de traseu, tipul de profil (autostradă sau drum expres), structura drumului (inclusiv varianta unui sistem rutier din beton de ciment), legăturile posibile cu alte proiecte de investiții, precum și soluțiile de finanțare, inclusiv parteneriatele public-private (PPP).

Detaliile proiectului pentru drumul București-Giurgiu

Proiectul implică, pe lângă opțiunile de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 București-Alexandria (zona Ghimpați) și zona de Sud a Bucureștiului (A 0/Drum Radial 9), și analiza posibilității conexiunilor cu Autostrada A 1 București-Pitești la Bolintin sau Corbii Mari.

„Pe lângă variantele de desprindere din viitoarea Autostradă A 6 Bucureşti-Alexandria (zona Ghimpaţi) şi zona de Sud a Bucureştiului, A 0/Drum Radial 9) proiectantul va studia şi posibilitatea conexiunilor cu Autostrada A 1 Bucureşti-Piteşti la Bolintin sau Corbii Mari.

În ceea ce priveşte structurile şi soluţiile tehnice, cerem în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcţii din import sau din producţie internă. Cred că este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România sau din bitum, dar pe care îl importăm”, a spus directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Conform informațiilor furnizate de companie, caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, printre care se numără implementarea conceptului BIM (Building Information Modelling). De asemenea, CNIR solicită viitorului prestator să echipeze instalațiile de foraj cu sisteme GPS și camere video, care să permită monitorizarea lucrărilor în timp real.

Durata de execuție a contractului va fi de 18 luni, dintre care 16 luni sunt alocate pentru realizarea studiului de fezabilitate, iar 2 luni pentru asistență tehnică în pregătirea contractului de proiectare și execuție. Finanțarea Studiului de Fezabilitate este garantată prin Fonduri Europene nerambursabile și din Bugetul de Stat.