Se face o nouă autostradă! CNAIR a primit deja ofertele de execuție

Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 24 luni, deci în aproximativ trei ani, dacă nu vor apărea deja obișnuitele întârzieri de execuție, autostrada va fi gata.

Joi, 09 iulie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădașelu – Mihaiesti (km 8+700-km 25+500), Subsectiunea 3B1: Mihaiești – Zimbor (km 0+000 – km 13+260)”.

În cadrul acestei proceduri ofertele au fost depuse de către următorii ofertanți:

Asocierea China Communications Construction Company Limited – S.C. DIMEX 2000 COMPANY SRL, respectiv

Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. ELECTROMONTAJ S.A.

Valoarea estimată a contractului

Iar valoarea estimată a contractului este de 1.452.517.863,47 Lei fără TVA, anunță Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, pe site-ul său oficial.

Contractul are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 24 luni. Garanția lucrărilor este între 5 și 10 ani, în funcție de perioada ofertată în cadrul factorului de evaluare.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700-km 25+500) în lungime de 16,80 km și Subsecțiunea 3B1: Mihăiesti – Zimbor (km 0+000 – km 13+260 în lungime de 13,26 km.

Trebuie precizat faptul că cele două subsecțiuni fac parte din Autostrada A3, care este gândită să lege București de Oradea.

Primii kilometri puși în circulație

A 3 este o autostradă în construcție, ce pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș.

Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea.

Pe 1 decembrie 2009 s-au deschis circulației primii 42 de kilometri din această autostradă, dintre Turda și Cluj-Napoca Vest (Gilău), iar în 13 noiembrie 2010, încă 10 km între Turda și Câmpia Turzii, iar în 2018 extensia Cluj-Napoca Vest (Gilău)–Nădășelu, în timp ce alte tronsoane sunt în execuție.

Din 14 decembrie 2018, sunt circulabili complet toți cei 62 km ai autostrăzii București–Ploiești, după ce porțiunea dintre centurile celor două orașe a fost deschisă inițial în 19 iulie 2012.

Pe data de 30 mai 2013 contractul cu firma americană Bechtel pentru tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău–Borș a fost reziliat.

Lungimea totală planificată a autostrăzii este de 584 km.