Compania Delgaz Grid a anunțat un prejudiciu de peste 2,7 milioane de lei provocat din cauza consumului fraudulos de energie. Acesta prejudiciu înregistrat este doar pentru primul trimestru al anului.
Prejudiciu uriaș din cauza consumului fraudulos de energie
În primul trimestru al acestui an, au fost descoperite aproximativ 400 de incidente de posibilă fraudă în consumul de energie electrică.
Datele publicate vineri de Delgaz Grid arată un total de 5,9 milioane kWh. Aceste cazuri au generat un prejudiciu estimat la peste 2,7 milioane de lei.
În primul trimestru al anului curent, echipa de inspecție energetică de la Delgaz Grid a descoperit un total de 395 de incidente de consum fraudulos.
Din acestea:
- 201 au fost legate de gaze naturale
- 194 de rețeaua electrică
În cazurile de fraudă energetică identificate, s-a constatat că a fost sustrasă o cantitate de energie de aproximativ 5,9 milioane kWh. Aceasta a fost evaluată la peste 2,7 milioane de lei.
Anul trecut, rețeaua Delgaz Grid a raportat un total de 1.509 de incidente de consum fraudulos. Tot atunci a fost înregistrată o creștere e comparativ cu ani anteriori. Din acestea, 906 au implicat gaze naturale, iar 603 au implicat energie electrică.
În această perioadă, s-a constatat că aproximativ 24 de milioane de kWh de energie au fost sustrași. Cantitatea a atras un prejudiciu de peste 11,7 milioane de lei.
Consumul fraudulos se pedepsește conform Codului Penal
Consumul fraudulos este considerat furt și este sancționat în conformitate cu prevederile Codului Penal.
De aceea, pentru identificarea și recuperarea prejudiciului, au fost întocmite și transmise plângeri penale către instituțiile competente.
Impactul asupra performanței rețelelor de distribuție este evidențiat de:
- prezența improvizațiilor și instalațiilor clandestine
- cantitatea de energie necontorizată
Acestea afectează funcționarea normală a rețelelor și influențează protecțiile și automatizările care sunt proiectate și reglate în funcție de un consum cunoscut și declarat.
În cazul consumului fraudulos, consumul nu este cunoscut, iar rețelele nu funcționează la parametrii normali. Aceasta afectează inclusiv consumatorii cinstiți care își achită regulat facturile.
Compania a subliniat că nu tolerează astfel de practici ilegale și că acțiunile de identificare și limitare a consumului fraudulos derulate de specialiștii Delgaz Grid sunt continue.
Consumatorii sunt încurajați să raporteze situațiile de potențial consum fraudulos la adresa de e-mail raporteazafrauda@eon-romania.ro, la numărul de telefon 0371 700 157 (apel gratuit prin înregistrarea unui mesaj vocal) sau la cea mai apropiată secție de poliție.
„Consumul fraudulos reprezintă furt şi se pedepseşte conform prevederilor Codului Penal. De aceea, pentru identificarea persoanelor vinovate şi recuperarea prejudiciului, au fost întocmite şi transmise plângeri penale către instituţiile abilitate. Performanţele reţelelor de distribuţie sunt afectate de improvizaţiile şi instalaţiile clandestine, de cantitatea de energie necontorizată.
La fel şi protecţiile şi automatizările ce sunt proiectate şi reglate ţinând cont de un consum cunoscut, declarat. În cazul fraudelor, consumul nu este cunoscut şi atunci nici reţelele nu funcţionează la parametri normali, având de suferit şi consumatorii oneşti ce îşi plătesc cu regularitate facturile. Compania noastră nu tolerează aceste practici ilegale.
De aceea, acţiunile de identificare şi limitare a consumului fraudulos derulate de specialiştii Delgaz Grid au caracter permanent. Consumatorii pot sesiza situaţiile de potenţial consum fraudulos la adresa de e-mail raporteazafrauda@eon-romania.ro, la numărul de telefon 0371 700 157 apelabil gratuit (prin înregistrarea unui mesaj vocal) sau la cea mai apropiată secţie de poliţie”, notează compania, într-un comunicat de presă.