În intervalul Milova – Conop – Bârzava, de pildă, a fost finalizat canalul hidraulic între podetele pk. 570+667 si 571+073, iar la punctul Pod GMIB Km 571+443 a fost betonată complet fundatia, realizată elevația culeelor, montate grinzile și finalizat tablierul. În punctul Pod GMIB Km 575+739 situația era următoarea: fundația, complet betonată; elevația, încheiată; montarea grinzilor, finalizată; înfigerea palplanșelor, finalizată. În punctul Pod GMIB Km 577+165, fundația era betonată integral, elevația culeelor era și ea realizată, tablierul, finalizat, iar balastul era în curs de stabilizare. În punctul de lucru Pod GMIB Km 581+158, acțiunile de betonare a fundației, elevația culeelor și fixarea tablierului erau finalizate, în curs de amenajare rămânând doar albia. Și la stația Milova s-au înregistrat progrese importante. Lucrările la terasamente (Linii I-II), la rezistența clădirii de călători (fundație și elevație) și a peroanelor sunt în curs de desfășurare. În intervalul Milova – Radna este pregătit terenul pentru piloții forați (Pod GMIB 589+468), iar la stația Radna sunt în curs de desfășurare lucrări la rezistența peroanelor (Linia I) și la instalarea piloților forați necesari pasarelei pietonale. Sunt în desfășurare lucrări și la terasamente (Linia I și liniile de intrare în hala de mentenanță și în rampa militară). La hala de mentenanță din stația Radna sunt în curs de desfășurare lucrări ce vizează rezistența elevației. În zona birourilor au fost finalizate lucrările civile legate de rezistența nivelului 4 și de terasă (necirculabilă), construirea pereților din cărămidă fiind în lucru.

Lucrări intense și la clădirile destinate călătorilor

În intervalul Cap Y Radna – Cap X Păuliș, Sector Cap Y Radna (pK. 593+788) – Intrare 6 (pK. 597+470), pe Fir 1 sunt în curs lucrările la treptele de înfrățire și cele relaționate cu umplutura terasamentelor. În intervalul Sector Intrare 6 (pK. 597+470) – Pod GMIB 596+276, pe Fir 1 situația este identică, în vreme ce în intervalul Sector 593+784 – Pod GMIB 596+276, pe Fir2 au fost finalizate lucrările la anrocamentele pe talud. „În punctul Pod GMIB 596+276  – ne-au explicat inginerii Astaldi – sunt în curs de betonare și armare culeele pe Fir 1. La stația Păuliș, se lucrează intens la clădirea nouă pentru călători. A fost finalizată rezistența fundației, s-au instalat stâlpii și acoperișul și sunt în desfășurare lucrări de arhitectură. În intervalul Păuliș – Ghioroc (sectoare Fir 1 Cap Y Păuliș – Cap X Ghioroc) s-au efectuat balastarea și burajul, iar la punctul Păuliș (pK. 601+975) sunt în curs de desfășurare lucrări la rezistența peroanelor pe Fir 1”. La stația Ghioroc sunt efectuate lucrări legate de arhitectura clădirii de călători și de acoperișul copertinei de la peroanele liniilor I-II. La stația Bârzava (interval km 569+286 – km 566+900) se lucrează la completările arhitectonice și la instalațiile interioare, dar și la clădirea de călători, unde instalarea copertinei a fost finalizată în proporție de 60%. Suprastructura a fost și ea finalizată, inclusiv burajele, sudurile și nivelările. La linia de contact au fost montate ancorele, consola pe stâlpii LC, cablul de fibră optică aerian. Acțiunile la copertina liniilor III și 4, în stația Bârzava, sunt gata în proporție de 98,5%, închiderile arhitectonice fiind deja realizate. E finalizată și pasarela metalică, și structura liftului. Tabla cutată a fost montată și ea în proporție de 83%, închiderile arhitectonice fiind în curs de desfășurare.

102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul  Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest

120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei

Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători

Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara

160 km/oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria