În oglindă, Auchan a ajuns la vânzări de 40,4 miliarde de euro în 2011 la nivel global, retailerul francez fiind prezent în 12 țări. În România, Auchan numără 10 hipermarketuri, iar cifra de afaceri a ajuns, în 2011, la 372,3 milioane de euro.
Informaţiile "pe surse" potrivit cărora retailerul francez Auchan urmează să cumpere de la Metro Group magazinele Real din Centrul şi Estul Europei se intensifică cu fiecare săptămână ce trece.
Și, totuși, ce înseamnă acest lucru pentru piața româneasca? În situația în care magazinele Real vor fi preluate de către Auchan, noua entitate ar ajunge la o cifră de afaceri anuală de aproape 1,1 miliarde de euro. Partea plină a paharului este că francezii ar intra în liga retailerilor grei, cu afaceri de peste un miliard de euro, alături de Kaufland (cu o cifră de afaceri estimată la 1,3-1,4 miliarde de euro) și Metro Cash & Carry care la nivelul anului 2011 a rulat afaceri de 1,17 miliarde de euro. Pe de altă parte, Auchan va depăși Carrefour care în 2011 a înregistrat o cifră de afaceri de 951,2 milioane de euro în 2011, în creștere față de rezultatele afișate pentru 2010.
Partea goală este însă că, și în contextul actual, Auchan nu va deveni liderul pieței, ocupând abia un loc trei pe podumiul retailerilor, după cifra de afaceri.
După numărul de hipermarketuri, Auchan ar putea opera în România 34 de unități, în condițiile în care decide să nu renunțe la unele magazine. Spre comparatie, Carrefour are 24 de hipermarketuri, Metro are 32 de hipermarketuri, iar Kaufland 78 de unități. Exceptând ultimul retailer menționat anterior, celelalte s-au orientat și către zona supermarketurilor și a magazinelor de proximitate.
Mai există însă o situație, poate de luat în calcul de către consumatorii români. Real este singurul hipermarket din România care are program non-stop în unele magazine pe tot parcursul anului. Va păstra Auchan programul retailerului sau România nu va mai avea niciun magazin de dimensiuni mari care să fie deschis toată ziua și toată noaptea?