Consiliul Concurenţei informează că Mega Image se angajează să cesioneze 87 de magazine din 44 de localităţi în care activităţile Mega Image şi Profi se suprapun. Astfel, rețeaua dorește să înlăture îngrijorările concurenţiale identificate în urma tranzacției.

Consiliul Concurenţei analizează al doilea set de angajamente propuse de Mega Image

Autoritatea de concurenţă a oferit mai multe informații într-un comunicat.

„Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice al doilea set de angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse de consum preponderent alimentare, în contextul preluării Profi Rom Food SRL”, a informat autoritatea.

Autoritatea a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţa comerţului cu amănuntul. În acest context, rețeaua s-a angajat să cesioneze 87 de magazine din 44 de localităţi în care activităţile Mega Image şi Profi se suprapun şi ar putea conduce la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.

Principalele localităţi în care o parte din magazine ar fi cesionate

Principalele localităţi în care o parte din magazine ar fi cesionate sunt următoarele:

  • Timişoara;
  • Oradea;
  • București;
  • Azuga;
  • Breaza;
  • Predeal;
  • Buşteni;
  • Popeşti Leordeni;
  • Bragadiru;
  • Fundeni;
  • Pantelimon;
  • Târgu Ocna;
  • Năvodari;
  • Floreşti;
  • Cluj-Napoca;
  • Adjud;
  • Baloteşti;
  • Domneşti;
  • Chiajna;
  • Constanţa;
  • Ploieşti.

În același timp, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.

Autoritatea de concurenţă a pus în dezbatere publică şi angajamentele propuse de Mega Image

Amintim că autoritatea a pus în dezbatere publică, în urmă cu câteva zile, angajamentele propuse de Mega Image referitoare la implementarea unor proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea şi delistarea furnizorilor în cadrul reţelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceştia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.

Trebuie menționat că angajamentele formulate de Mega Image sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii. Astfel, Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de Mega Image până la data de 4 noiembrie 2024.

profi
SURSA FOTO: profi.ro

Autoritatea de concurenţă nu va interveni în anumite zone

Consiliul Concurenţei de concurenţă nu va interveni în zonele unde există numai magazine din reţeaua Profi. Amintim că autoritatea şi-a exprimat îngrijorările cu privire la situaţia furnizorilor celor două reţele, cât şi a zonelor în care ambele reţele deţin magazine.

Noua entitate ce va rezulta în urma tranzacţiei trebuie să stabilească reguli clare pentru listarea şi delistarea furnizorilor celor două reţele. Trebuie menționat că Profi cu Mega Image au împreună aproximativ 2.600 de magazine în România.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a oferit mai multe informații în ziua de sâmbătă.

„Propunerea pe care ne-a făcut-o Mega Image este de a vinde o parte din magazinele pe care le va achiziţiona. Deci acolo unde avem suprapuneri între Profi şi Mega Image, zone în care ar fi prea multe magazine Mega Image rămase ca urmare a acestei tranzacţii, acestei uniri între cele două companii, acele zone le vom cere să vândă unele din magazine, care vor fi preluate de alte reţele de magazine care se pot dezvolta în felul acesta, ca să rămână suficientă diversitate.

Suprapunerile sunt destul de reduse în ţară. Profi avem cam în toată ţara, iar Mega Image avem doar în câteva oraşe, în Bucureşti, Cluj, Timişoara, câteva oraşe. Noi ne uităm în aceste zone unde avem şi Profi şi Mega Image.

Le vom cere să vândă o parte din aceste magazine, ne gândim sub 100 de magazine. Nu vom interveni în zonele unde există numai reţeaua Profi, ci în acele zone unde avem şi Mega Image şi Profi şi prin cumulare am fi ajuns la o situaţie cu prea multe magazine”, a declarat Bogdan Chiriţoiu.