Deşi şi-au propus ca termen anul 2018 pentru a obţine poziţia de cel mai mare producător auto mondial, nemţii de la Volkswagen (VW) ar putea obţine acest titlu începând cu acest an. După ce timp de 77 de ani General Motors (GM) a fost lider autoritar, în 2008 niponii de la Toyota,  au preluat “coroana”. Grupul nipon a pierdut poziţia de lider în 2011, când cutremurul şi tsunamiul din 11 martie au paralizat temporar producţia uzinelor Toyota din nord-estul Japoniei, dar a revenit în frunte în 2012.

Anul trecut, vânzările producătorului auto din Japonia, care includ subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat  de la 9,98 de milioane de unităţi la 10,23 milioane de unităţi. Volkswagen a raportat vânzări la 10,14 milioane de unităţi, iar General Motors a comercializat 9,92 de milioane de maşini. În primul semestru al acestui an, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, Toyota  5,02 milioane unităţi, iar GM 4,86 milioane de vehicule. Interesant este că vânzările ambelor companii au scăzut faţă de primul semestru din 2014. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota şi cu 0,5% la Volkswagen. Grupul german şi-a majorat vânzările în Europa Occidentală cu peste 6%, compensând astfel încetinirea din China, cea mai mare piaţă a sa. Livrările Toyota în Europa au urcat cu 5,7% în primul semestru din acest an. Grupul Toyota este mai preocupat de menţinerea profitabilităţii, iar în aceste condiţii niponii vor vinde mai puţine maşini decât Volkswagen în anii următori, sunt de părere analiştii. De altfel, Toyota estimează că vânzările vor coborî cu 1% în acest an, la 10,15 milioane de autovehicule, întrucât se aşteaptă la un declin al cererii pe piaţa din Japonia după creşterea unui impozit pe consum. În cazul Volkswagen, estimările privind vânzările din acest an au fost revizuite în scădere, din cauza încetinirii livrărilor în China şi dificultăţilor de pe pieţele din Rusia şi America de Sud. China este cea mai mare piaţă a VW. Compania germană se aşteaptă în acest an la vânzări în linie cu cele de anul trecut, de 10,1 milioane de vehicule, după ce anterior estimase o creştere moderată a livrărilor în 2015. Pe piaţa locală, Porsche Inter Auto, divizia de re­tail auto a Porsche Holding pe piaţa lo­cală, care deţine cinci centre în România prin care comercializează mărcile Volks­wagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Porsche şi Lam­bor­ghini, a înregistrat anul trecut o creştere de 18% a cifrei de afaceri, la peste 153 milioane de euro, potrivit datelor de la Minis­terul Fi­nan­ţelor.

Cele mai vândute automobile din lume

Fondată în 1937, Toyota produce automobile sub cinci branduri Toyota, Hino, Lexus, Ranz şi Scion. De asemenea, compnapia deţine 51,2% din Daihatsu, 5,9% din Isuzu, şi 0,27% din Tesla.  Niponii au produs în urmă cu trei ani automobilul cu numărul 200 de milioane, iar Toyota a fost primul constructor care a trecut de pragul de zece milioane de automobile construite într-un an. Compania are în portofoliul său cel mai vândut automobil din lume. Este vorba de modelul Corolla care din 1966 şi până în prezent s-a vândut în mai mult de 40 de milioane de exemplare.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. Volkswagen are trei modele în topul celor mai vândute automobile din toate timpurile, Beetle, Golf şi Passat. Volkswagen Beetle s-a vândut în peste 21 milioane de exemplare. În ceea ce priveşte modelul Golf, aflat la cea de-a şaptea generaţie, acesta este cel mai vândut model din Europa de ani buni. Anul trecut Volkswagen a  livrat peste 520.000 de mașini clienților din Europa. Practic, unul din trei clienţi ai Volkswagen optează pentru un Golf. Volkswagen are operaţiuni în 150 de ţări şi are unităţi de producţie în 27 de ţări.  

CIFRA 10,1 milioane de maşini a livrat Volkswagen anul trecut

CITAT: “Volkswagen este foarte bine poziţionat pe piaţa auto, care se confruntă cu dificultăţi”, Martin Winterkorn, directorul general Volkswagen Group