Metro Cash and Carry – care se adresează revânzătorilor – lansaează „De-ale noastre”, primul program destinat susţinerii micilor producători locali de legume, iniţiat de un mare retailer din România. Circa 200 de agricultori din regiunea Poiana Mare şi împrejurimi sunt, indirect, furnizorii Metro pentru roşii, ardei, castraveţi şi vinete.
Legumele rezultate din program sunt comercializate în reţeaua de magazine Metro din toată ţara, sub marca “De-ale noastre”. Investiţia în acest proiect ajunge la jumătate de milion de euro.
„Vrem ca românii să pună, din nou, pe masă, produse de-ale noastre. Programul vizează, într-o primă fază, agricultorii din bazinul legumicol Poiana Mare, dar vrem să-l extindem în toată ţara şi nu doar pentru legume ci şi pentru fructe”, spune Dusan Wilms, directorul general al Metro Cash & Carry România, care ţine să suplinieze că producţia este controlată de Metro din momentul semănatului şi până când legumele ajung la raft.
Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanţi în programul de susţinere a producătorilor locali beneficiază de un centru de colectare, precum şi de consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie. În plus, la începutul programului, Metro le asigură necesarul de seminţe pentru răsaduri.
Legumele “De-ale noastre”, produse prin tehnologii tradiţionale sunt cultivate în pământ, producţia fiind realizată în solar (în proporţie de 70%), sau pe câmp (30%), în proces fiind folosite, preponderent, îngrăşămintele naturale.
“Răspundem, astfel, unei nevoi a pieţei pentru produsele româneşti. În plus, segmentul micilor producători este unul dintre acele sectoare care ar avea nevoie de foarte multă atenţie, având un aport considerabil la dezvoltarea sănătoasă a economiei locale”, mai spune Wilms.
În 2011 a fost iniţiat un proiect-pilot, în urma căruia au fost colectate şi comercializate în reţeaua de magazine Metro peste 200 de tone de legume româneşti. „Iar anul acesta sperăm să vinde 800-1000 de tone”, preciyează şeful Metro România.
În program sunt implicaţi, acum, aproximativ 200 de producători locali. În viitor, Metro România intenţionează să extindă proiectul şi în alte regiuni ale ţării, pe mai multe tipuri de culturi.
De altfel, Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, pregăteşte un pachet legislativ prin care vrea să stimuleze ”hipermarketurile şi producătorii să se organizeze şi să ducă toate produsele româneşti cât mai aproape de consumator”. Altfel spus, vrea ca retailerii să vândă cât mai multe astfel de produse.
În ultimii ani, românii au livrat în hiper și supermarketuri în special varză, morcovi sau roșii. Fructe mai rar și din cauza faptului că ale noastre ”nu corespund standardelor europene”. Adică sunt mici și nu-ți iau ochii.
Divizie de vânzări a Metro Group, Metro Cash & Carry este reprezentată în 30 ţări cu peste 700 de magazine cash & carry. Cu peste 120.000 angajaţi în întreaga lume, compania a atins vânzări de aproximativ 31 miliarde € în 2011. În România, Metro a deschis în 2011, 2 magazine noi şi a realizat vânzări de 1,059 miliarde de euro.
Metro Cash & Carry a intrat în România în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.
Citeşte şi