Se întâmplă în marile magazine! Decizia care va înfuria milioane de clienți. Deja a început

Un număr din ce în ce mai mare de retaileri elimină returnarea gratuită a produselor achiziționate online, încercând astfel să recupereze pierderile înregistrate cu costurile logistice, scrie

Potrivit unui sondaj din luna aprilie al companiei de expediere și corespondență Pitney Bowes din SUA, retururile online costă retailerii, în medie, 21% din valoarea comenzii, o serie de companii raportând procente considerabil mai mari.

Povara financiară este agravată de faptul că procentele de returnare în rândul comerțului online au atins maxime istorice: o medie de 20,8% în 2021, față de 18,1% în 2020, potrivit Federației Naționale de Retail (NRF).

Conform cifrelor anuale publicate de NRF, vânzările online au reprezentat anul trecut 1,05 trilioane de dolari din totalul vânzărilor cu amănuntul din SUA, arată csmonitor.com. 

Mulți retaileri au decis să renunțe la politica de returnare gratuită

Sondajul NRF din ianuarie a constatat și că pentru fiecare miliard de dolari în vânzări, retailerul înregistrează, în medie, venituri de 166 de milioane de dolari. De asemenea, a constatat că pentru fiecare 100 de dolari din marfa returnată acceptată, comercianții cu amănuntul pierd 10,30 dolari.

Pentru a combate aceste costuri în creștere, mulți retaileri au decis să renunțe la politica de returnare gratuită. Acum, comercianții cu amănuntul aleg să scadă taxele din rambursările pe care le fac clienții în timp ce alții nu mai acoperă deloc costurile de transport.

Iată care sunt comercianții din SUA care vor taxa clienții pentru returnările produselor

Zara

Zara a anunțat în luna mai că va percepe clienților din Marea Britanie 1,95 lire sterline (aproximativ 2,45 dolari) pentru returnarea achizițiilor online la punctele terțe de livrare. În SUA, retailerul spaniol a anunțat că va percepe 3,95 de dolari pentru același serviciu.

Abercrombie & Fitch

Retailerul din Ohio va percepe o taxă de 7 dolari pentru returnările online. În schimb, clienții pot returna gratuit articolele nedorite pe care le-au comandat online la magazinele fizice.

Belk

Acest lanț de magazine universale din SUA nu acoperă costurile de retur ale clienților. Retailerul spune că va rambursa costurile de retur prin intermediul unui card cadou Belk, doar dacă articolele au fost deteriorate în expedierea inițială sau dacă a fost trimis un articol defect.

Boohoo

Pentru consumatorii din SUA, retailerul din Marea Britanie percepe o taxă de 6 dolari pentru a returna achizițiile online.

Foot Locker

Retailerul de încălțăminte sport va lua o taxă de 6,99 dolari pentru toate returnările efectuate prin poștă. Clienții care doresc să returneze comenzile online prin poștă în timp ce folosesc eticheta preplătită J. Crew vor primi o deducere de 7,50 dolari din rambursarea totală. Retururile se pot face gratuit în magazine.

Next

Compania cu sediul în Regatul Unit va perecepe o taxă de 7 dolari din rambursările clienților pentru a returna achizițiile online.

Saks Fifth Avenue

Returnările trebuie să aibă loc în termen de 14 zile de la data expedierii pentru a beneficia de retur gratuit. Dacă returnările sunt inițiate după acest interval de timp, firma va percepe o taxă de returnare de 9,95 dolari.