Premierul Nicolae Ciucă salută preluarea oficială a fabricii Ford Craiova de către Ford Otosan. Șeful Executivului susține că această mișcare reprezintă o investiție masivă pentru următorii ani de zile.

Prima maşină integral electrică produsă de Ford în România va ieşi pe porţile fabricii în 2024

Totodată, el a subliniat faptul că investiția vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule. De asemenea, tot aici va fi produs și primul autovehicul complet electric până în anul 2024.

„Este un transfer care vine cu o investiţie de 490 de milioane de euro, în următorii trei ani. Este o investiţie care vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule, şi ceea ce este de subliniat este că, începând cu anul 2024, va fi produs primul autovehicul complet electric”, a spus premierul.

La eveniment, șeful Executivului a mai precizat că a avut o discuţie foarte bună cu preşedintele Ford Europa, cu managerul Ford Otosan, dar și cu staff-ul tehnic al celor două companii, în urma căreia a înțeles intențiile de investiții pentru următoarea perioadă.

„Am înţeles foarte bine care sunt proiectele, bazate pe o viziune de dezvoltare, în perioada următoare, a fabricii Ford de la Craiova, şi intenţiile de investiţii pentru tot ceea ce înseamnă nevoia de a asigura coerent producerea de autovehicule în Craiova”, a mai spus premierul.

Ford Craiova sprijină proiectele guvernamentale

Nicolae Ciucă susține că odată cu această investiție, proiectele guvernamentale vor fi și ele sprijinite, astfel încât să fie atinse obiectivele asumate la nivelul UE. El a adus în discuție producerea de autovehicule cu emisii de zero carbon și totodată, dezvoltarea capacității de producție.

„Practic, prin această investiţie, Ford Craiova vine şi sprijină proiectele guvernamentale, pentru a ne atinge obiectivele asumate la nivelul Uniunii Europene, pentru o tranziţie verde, pentru a reuşi să asigurăm ca din 2035 să producem autohevicule şi să folosim autovehicule cu emisii de carbon zero şi de asemenea, ne ajută ca pe orizontală, să putem să dezvoltăm capacităţi de producţie care să sprijine aceste întreg demers al sectorului de business din România”, a afirmat el.

Premierul țării a mai adăugat că este nevoie de o stabilitate pe acestă piața, dar și de investiții.

„Avem nevoie de stabilitate, de predictibilitate, avem nevoie de investiții. Pot spune că, la nivelul Guvernului, există un angajament asumat prin PNRR, astfel încât până la finele lui 2026, să realizăm 18.000 de staţii de încărcat, din care 13.000 sunt din fonduri europene şi 5.000 de la bugetul de stat”, a mai spus premierul.

Nicolae Ciucă susține că având în vedere planul ambițios de a produce aproximativ 150.000 de vehicule pe an, cel mai probabil, în curând se va ajunge și la producerea de 300.000 de vehicule.

Alți parteneri ai companiei Ford Otosan ar putea investi în România

”Prin această investiţie de astăzi, am putut să desluşesc foarte clar, foarte limpede că este vorba de o întărire a prezenţei Ford în oraşul Craiova, de o intensificare şi o dezvoltare a capacităţii de producţie.

Dacă astăzi există în plan să se producă aproximativ 150.000 de vehicule pe an, anul viitor angajamentul este să producă 172.000 de vehicule pe an. 200.000. Noi sperăm să produceţi şi mai mult, 300.000 dacă e posibil”, a declarat Ciucă.

Ford Otosan nu ar putea fi însă singurul investitor din România. Șeful Executivului a mai adăugat că managerul general al Ford Otosan le-a solicitat în discuţia de astăzi să aibă în vedere ca în perioada următoare să existe un dialog în ceea ce priveşte venirea în România a altor investitori. Aceștia sunt parteneri ai companiei Ford Otosan, adaugă premierul care susține că țara noastră este deschisă și sprijină astfel de demersuri.

„Avem această deschidere şi sprijinim aceste demersuri”, a adăugat premierul.