Facturile tot mai mari la energie au determinat anumiți retaileri europeni să ia mai multe măsuri pentru a face economie. Unii dintre ei au decis să stingă luminile din magazine, în timp ce alții iau în considerare și scurtarea programului de funcționare pe timpul iernii.

Atât șefii companiilor de utilități, cât și oficialii guvernamentali, le-au recomandat oamenilor și companiilor să reducă electricitatea pe care o consumă și să pună la punct planuri de rezervă, în cazul în care războiul din Ucraina va afecta negativ aprovizionarea.

Printre companiile care au decis să ia astfel de măsuri se numără și filiala austriacă a lanțului multinațional de retail SPAR Group. Aceasta reduce orele de iluminare pentru publicitatea din fața magazinelor și în afara celor peste 1.500 de magazine din țară, a declarat un purtător de cuvânt într-un e-mail.

Măsura va reduce consumul de energie al retailerului cu un milion de kilowați-oră anual, a precizat purtătorul de cuvânt, fără a preciza câți bani se vor economisi astfel.

Retailerul francez Leclerc avertizează că ar putea reduce orele de funcționare pentru a face față penuriei de energie

Șeful Leclerc a avertizat că lanțul de supermarketuri, cel mai mare retailer alimentar din Franța, ar putea reduce orele de deschidere a magazinelor sale, ca parte a măsurilor de urgență pentru a face față riscului de penurie de energie electrică legată de războiul din Ucraina.

„Pentru această iarnă avem un scenariu de criză în care Rusia taie livrările de gaze”, a declarat Michel-Edouard Leclerc la postul de radio France Info.

În acest scenariu, „am putea închide unele magazine în anumite ore”, a spus el.

Președintele francez, Emanuel Macron, a declarat pe 14 iulie că va prezenta în curând un „plan de limitare a consumului de energie” care va cere tuturor cetățenilor să se angajeze într-o „vânătoare generală de deșeuri”, cum ar fi stingerea luminilor atunci când părăsesc birourile.

Sectorul supermarketurilor din Franța – care acționează prin intermediul federației Perifem – a convenit la începutul acestei luni asupra unor măsuri de economisire a energiei care vor fi puse în aplicare începând cu 15 octombrie, a declarat Leclerc.

Carrefour a semnat o ”Carta EcoWatt”

Cu puțin peste o săptămână mai devreme, rivalul francez Carrefour a semnat o „Cartă EcoWatt” cu operatorul rețelei naționale de energie RTE, reducând consumul de electricitate în magazinele sale în perioadele de cerere mare.

Unii comercianți cu amănuntul, inclusiv Colruyt (COLR.BR) și Ahold (AD.AS) din Belgia, ar putea fi parțial protejați de eventualele întreruperi și de costurile mai mari datorită programelor existente de energie durabilă care conservă energia.

„Nu sunt planificate măsuri concrete pe termen scurt, dar ambiția fermă este de a continua eforturile ca parte a politicii noastre energetice globale”, a declarat un purtător de cuvânt al Colruyt. „De aceea, nu avem panouri luminoase, optăm pentru congelatoare închise, o cameră frigorifică etc.”

Compania are 44 de magazine „zero combustibili fosili”, care nu folosesc păcură sau gaze naturale, ci sunt încălzite în întregime cu căldură reziduală și electricitate ecologică, a declarat purtătorul de cuvânt.

Ahold caută, de asemenea, modalități de a reduce consumul de energie, a declarat directorul general Frans Muller într-un interviu.

„Nu am luat nicio decizie cu privire la orele de deschidere, dar ne uităm mult mai mult la utilizarea energiei”, a spus el.

Compania a pus deja în aplicare unele programe de economisire a gazului, inclusiv funcționarea magazinelor sale Albert Heijn în întregime cu energie sustenabilă anul viitor, scrie Reuters.