O audiere este prevăzută la 14 ianuarie în faţa unui tribunal din Moscova, care va examina o plângere a văduvei lui Alexandr Anisonian contra societăţii Brooklands, concesionarul oficial al Bentley la Moscova, a explicat într-un comunicat biroul de avocatură Kniazev şi parteneri, angajat de reclamantă.
Bărbatul a murit la 8 februarie 2012 în urma unei coliziuni ce a implicat autoturismul său Bentley Continental şi un camion care, potrivit presei din acele zile, avea o lumină roşie.
‘În momentul coliziunii, airbagurile laterale (…) nu au funcţionat şi Alexandr a decedat cu multiple leziuni interrne’, afirmă avocaţii.
‘Potrivit investigaţiilor care au fost făcute, airbagurile trebuiau să se activeze la un asemenea şoc. Societatea Bentley Motors refuză însă să-şi asume responsabilitatea în acest caz’, au continuat ei.
Contactat de AFP, constructorul nu a răspuns miercuri după-amiază.
Potrivit biroului de avocatură, Brooklands refuză să răspundă solicitărilor sale, iar Bentley, după ce a recunoscut că vehiculul ‘nu garanta deplina securitate a pasagerilor’, nu a dat ‘niciun răspuns la nicio propunere concretă’.
Văduva, Irina Mihailova, şi fiul său minor reclamă 60 de milioane de ruble (1,5 milioane de euro) pentru prejudiciu moral.
O asemenea sumă ar fi total nebişnuită pentru justiţia rusă, care în general nu a ordonat în dosare civile pentru asemenea cazuri decât vărsarea unor sume de ordinul câtorva mii de euro, estimează juriştii interogaţi de Vedomosti.
În practică, despăgubirile sunt mai mici de două milioane de ruble (50.000 de ruble), o sumă atinsă doar în dosare precum catastrofele aeriene, explică ei.
Aceşti specialişti relevă că va fi greu să se obţină condamnarea companiei Bentley, reclamanţii trebuind să dovedească că într-adevăr un defect de fabricaţie a cauzat decesul şi că şoferul nu a făcut nicio greşeală.
Potrivit Vedomosti, vehiculul lui Anisonian circula cu viteză mare în momentul accidentului.
Sursa: Agerpres