Din 4 noiembrie nu mai este voie cu mașina. Măsura e destinată să reducă zgomotul și poluarea din centrul Parisului, promovând totodată transportul alternativ, precum bicicletele și deplasările pietonale. Această inițiativă vine în urma preocupărilor legate de calitatea aerului și de siguranța rutieră, ce au devenit priorități pentru administrația locală.
O zonă cu trafic restricționat celor cu mașina, în inima Parisului
Începând cu 4 noiembrie, Primăria va implementa o zonă cu trafic redus, acoperind aproximativ 5,5 kilometri pătrați în centrul orașului. Această zonă se va întinde între Place de la Concorde, Sena, Opera din Paris și Place de la République. Doar rezidenții și persoanele care au o destinație specifică în interiorul acestei zone vor avea permisiunea de a circula cu mașina.
Conform anunțului municipalității, scopul acestei măsuri este de a diminua atât zgomotul, cât și emisiile poluante din zonă. De asemenea, se intenționează creșterea siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic. Astfel, rezidenții și vizitatorii care au o destinație în această zonă se vor bucura de o circulație mai fluidă și mai sigură cu mașinile.
Excepții pentru activitățile zilnice
Cetățenii care trebuie să ajungă la medic, restaurant, cinema, galerii de artă sau alte locații din această zonă vor beneficia de permisiunea de a accesa zona cu vehiculul. Conform reglementărilor, cei care vor circula în această zonă fără autorizație vor fi sancționați cu o amendă de 135 de euro.
Estimările municipalității sugerează că în fiecare zi, între 350.000 și 500.000 de automobile traversează Parisul, o mare parte dintre acestea fiind vehicule de tranzit care nu opresc. Această situație contribuie la creșterea conflictelor dintre bicicliști și pietoni în centrul orașului, unde aglomerația este din ce în ce mai pronunțată.
O inițiativă de amploare pentru reducerea zgomotului și poluării
Primăria Parisului își propune ca, prin aceste măsuri, să reducă traficul auto și zgomotul generat de acesta cu procente cuprinse între 7% și 30%. Aceste restricții sunt parte a unei strategii mai ample de reorganizare a circulației, pe care primarul Anne Hidalgo o susține de mai mulți ani.
Printre măsurile implementate în cadrul acestui plan se numără închiderea drumurilor de-a lungul malurilor Senei pentru vehicule și deschiderea lor pentru pietoni.
De asemenea, se observă o creștere a numărului de piste de biciclete și crearea de noi spații verzi. Primăria a stabilit o limită de viteză de 30 de kilometri pe oră în aproape toate zonele orașului.
La începutul lunii octombrie, a fost redusă și limita de viteză pe autostrada care deservește orașul, de la 70 la 50 de kilometri pe oră, în încercarea de a spori siguranța rutieră și de a diminua emisiile de poluanți.