Încercarea marilor producători auto de a își recupera cât mai rapid pierderile cauzate de criza din ultimii ani pentru a putea investi în tehnologii precum conectivitatea, condusul autonom și electrificare a creat dispute mai mult sau mai puțin cunoscute cu furnizorii. Scăderea sumelor alocate de producători furnizorilor pentru asigurarea componentelor și chiar anularea unor contracte au pus o presiune enormă pe producătorii de componente, iar aceștia încep să protesteze. Unii cheamă producătorii de mașini la negocieri, alții, mai drastic loviți, își cer dreptatea în justiție sau întârzie comenzile.
Acesta este unul dintre motivele pentru care compania Prevent a solicitat în justiție o compensație de 58 de milioane de euro pentru a își acoperi costurile unei comenzi de scaune pentru divizia sa Car Trim pe care Volkswagen a anulat-o. De asemenea, atât divizia Car Trim a furnizorului cât și ES Automobilguss au stopat temporar livrările de scaune și componente pentru ctii de viteze către cel mai puternic grup auto european generând oprirea producției de model Passat și Golf.
Conform presei germane, același grup, Prevent, solicită și celor de la Daimler o compensație de circa 40 de milioane de euro pentru un contract anulat de producătorul mărcilor Mercedes-Benz și Smart. Informația a fost confirmată de un reprezentant al tribunalului din Brunswick, însă oficialii Daimler au refuzat să facă alte comentarii. De altfel, aceștia susțin că grupul lor nu are contracte cu subsidiarele Prevent, Car Trim și ES Automobilguss.