Se introduce taxa de poluare? Ministrul Mediului susține că negocierile purtate le Bruxelles de Guvernul României nu s-au soldat cu impunerea concretă a unei taxe.

În schimb, România s-a angajat, prin guvernanții săi, că va descuraja importul de mașini mai vechi de 15 ani.

Se introduce taxa de poluare? Precizările lui Barna Tánczos

Ministrul Mediului, Barna Tánczos, a vorbit vineri, 4 iunie 2021, despre taxa de poluare.

Tánczos arată că există o recomandare a Comisiei, apărută odată cu discuția despre transformarea transportului și circulației din România, dar nu s-a vorbit concret despre taxa de poluare.

”Nu s-a negociat cu Comisia reintroducerea taxei de poluare. Comisia a făcut o recomandare de descurajare a înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani”, a declarat ministrul Mediului, Barna Tánczos.

Barna Tánczos a mai spus că au existat discuții despre descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani și că există soluții care vor apărea pe masa Guvernului.

”Premierul vorbește despre descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani. Nu cred că a vorbit despre introducerea taxei de poluare”, a mai spus ministrul Mediului, potrivit alephnews.ro.

Etapa a doua a programului Rabla pentru Electrocasnice

Ministrul Mediului a vorbit și despre etapa a doua a programului Rabla pentru Electrocasnice. Voucherele vor avea valoarea de 300, 400 și 500 de lei.

În context, Premierul Florin Cîțu a declarat că în cadrul negocierilor pentru PNRR Guvernul și-a asumat măsuri cu privire la reducerea importurilor de mașini second-hand în România.

Cîțu spune că Guvernul va adopta în perioada următoare un mecanism pentru ”a-i demotiva” pe cei care aduc în România automobile poluante.

”Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă”, a spus Cîțu.

”Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România.

Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.

”Programul Rabla este o motivație pozitivă”

Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive. Asta cu taxele… eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe și m-am ținut de cuvânt. Mi s-a spus „vei avea probleme cu banii la buget”, „nu vei putea să ții lucrurile în frâu”… Ei, uitați-vă că am reușit.

Și este al doilea an. Premieră în ultimii 30 de ani, nu am modificat nimic la codul fiscal, nu creștem taxe, ba, mai mult, am reușit un lucru în premieră, în ultimii 30 de ani – conformarea voluntară a crescut.

Am arătat că atunci când păstrezi taxele și ai predictibilitate, oamenii plătesc taxe mai mult decât înainte. Deci gradul de conformare voluntară a crescut.

Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Uitați-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivație pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivați să-și ia o mașină nouă.

În ceea ce privește rovinieta, este o propunere pe care o vom discuta în detaliu cu experții Comisiei Europene de a lega de kilometri parcurși, greutate și alți indicatori.”, a explicat șeful Guvernului.

Sursa foto: INQUAM Photos, Alexandra Pandrea.