Un nou post de televiziune se lansează în România
Reprezentantul canalului a explicat la CNA că noul post de televiziune va include conținut de la producători independenți.
„Fixiki este un reper faţă de ceea ce vrem să aducem noi în România”, a declarat unul dintre acționarii postului.
Compania care a obținut licența mai deține două televiziuni pentru copii: Tralala, care transmite cântece, și Looloo Kids, un canal în limba engleză disponibil în mai multe țări europene.
Conform documentelor trimise la CNA, Tralala Studio a alocat un buget de 7,3 milioane de lei pentru proiectul Tralala Desene Animate în perioada 2024-2028 și 5 milioane de lei pentru intervalul 2024-2026.
De asemenea, investiția în programe este estimată la 2,5 milioane de lei, conform detaliilor din proiectul prezentat.
Alexandru Badan, unul dintre proprietarii postului, le-a explicat membrilor CNA că televiziunea Tralala se bucură de succes, având feedback pozitiv din partea părinților, iar Looloo Kids, canalul în limba engleză, face progrese remarcabile în afara României.
Looloo Kids a fost deja lansat în Germania și urmează să fie disponibil în încă opt țări din Uniunea Europeană până la sfârșitul anului.
„Televiziunea Tralala merge foarte bine, avem un feedback pozitiv din parte apărinţilor, Looloo Kids la fel. Looloo Kids este post în limba engleză şi deja face paşi sănătoşi către exteriorul României. L-am lansat deja în Germania, iar către finalul anului mai sunt încă opt ţări în Uniunea Europeană în care vom lansa.
Tralala Desene Animate este o idee pe care o avem de câţiva ani, dar care acum s-a creat contextul şi necesitatea deschiderii postului”, le-a spus membrilor CNA Alexandru Badan, potrivit Pagina de Media.
În România nu există un post de desene animate românesc dedicat copiilor
Alexandru Badan, unul dintre reprezentanții Tralala, a explicat că România este ceva mai diferită comparativ cu alte țări din Uniunea Europeană, în sensul că nu există un post de desene animate românesc dedicat copiilor.
El a adăugat că, în timp ce Tralala, care este deja disponibil, este un canal muzical asemănător cu MTV pentru copii, nu există un post clasic de desene animate pe piața românească.
„România este un pic atipică faţă de alte ţări din Uniunea European, adică să avem un post de desene animate care să fie românesc. Postul Tralala pe care îl avem deja este un post muzical mai mult, este ca un MTV pentru copii, dar un post clasic de desene animate nu avem.
Acum piaţa românească este dominată de marile grupuri, în special cele americane, iar pentru un producător independent european este foarte dificil să distribui conţinutul în România. Asta vrem să facem, să creăm un context în care să aducem desene animate educative din care copiii să aibă ce să înveţe şi să fie mai apropiate de cultura noastră”, a mai continuat reprezentantul Tralala.
Întrebat de membri CNA cu ce se diferă noul post faţă de cel pe care l-au lansat deja şi care se cheama tot Tralala, reprezentantul postului a răspuns că noua televiziune se va adresa unui public mai mare decât Tralala care difuzează doar cântecele pentru preşcolari. „La postul de desene animate, ca şi o audienţă, îl targetăm să fie de la 4 la 11 ani”, a spus Alexandru Badan.