Șoferii nu mai au de trăit! Se confruntă în tot mai multe orașe din țară cu spectrul limitării vitezei de circulație la 30 de km / oră.

O asemenea decizie se află încă în dezbatere, dar primarii par hotărâți să adopte modelul Parisului, chiar dacă orașele din România nu se pot asemui cu capitala Franței în privința infrastructurii.

Șoferii nu mai au de trăit! Limitarea vitezei la 30 de km/oră, tot mai aproape

Primăria Iași a lansat în dezbatere publică un proiect care ar putea obliga șoferii să meargă cu cel mult 30 de km/h, pe prima banda, pe bulevardele mari, după modelul Parisului.

Asta înseamnă aproape o treime din străzile orașului. Principalul scop este încurajarea oamenilor să folosească altă mijloace de transport, cum ar fi bicicletele sau trotinetele.

Astfel, până pe 6 august, primăria a lansat în dezbate publica un proiect care vizează deplasarea obligatorie cu o viteză de cel mult 30 la oră, pe prima bandă.

”Aproximativ 30% din arterele stradale din municipiul Iași sunt vizate cu asemenea restricții pe banda întâi, cea de lângă bordură.

E legat de încercarea de a aduce cât mai multe biciclete și alte mijloace de locomoție neconvenționale în spațiul public, pe stradă acolo unde le este locul.”, a spus Mihai Chirica, primarul Iașiului, potrivit digi24.ro.

Soluția pariziană nu se potrivește la Iași

Însă un drum prin oraș pentru a testa eficiența acestei noi reguli ce ar putea fi implementată arată că prima banda deocamdată nu poate fi utilizată.

”Pe prima bandă, de obicei pe bulevardele mari regăsim mașinile parcate, de asta din șase benzi mai rămân doar patru.”, explică pilotul de raliu Alin Butnariu.

Trecând însă peste acest aspect și analizând motivul care stă la baza proiectului, încurajarea folosirii mijloacelor de transport alternative, pentru profesioniștii în domeniu soluția pariziană nu pare să se potrivească la Iași.

”Dacă am avea o infrastructură cu mai multe scutere, mai multe microcaruri care, da, circulă cu o viteză, e, atunci, da, ar fi în beneficiul lor să avem o astfel de bandă.

”Ambuteiaje foarte mari și poluare mai mare”

Să mai băgăm încă o restricție care să determine traficul să meargă și mai încet, duce la ambuteiaje foarte mari care provoacă o poluare mai mare.”, a adăugat Alin Butnariu.

Un alt argument este legat de siguranță în cazul accidentelor rutiere și reducerea distanței de frânare.

Conform experimentului, timpul se reduce cu o secundă, iar distanța cu un metru și jumătate. Nu doar șoferii sunt sceptici ci și cei care folosesc bicicleta sau trotineta.

După consultarea publică, proiectul va fi introdus pe ordinea de zi în Consiliul local și ar putea fi adoptat până la sfârșitul anului.

Sursă foto: Dreamstime.