Construcția Autostrăzii Moldova înaintează rapid și sunt premise ca noul drum să fie finalizat la finalul anului viitor. Prezent pe mai multe loturi ale șantierului, liderul PSD, Marcel Ciolacu, este optimist, el fiind de părere că, atunci când lucrurile merg bine într-un domeniu, să nu fie schimbat ministrul de resort atât de des.
Marcel Ciolacu, liderul PSD, informează că Autostrada Moldovei ar putea fi gata anul viitor. Va exista Autostrada Moldovei, iar lucrările s-ar putea termina până la sfârșitul anului 2024, a declarat luni seara, la Antena 3, Marcel Ciolacu.
„Am mers, alături de ministrul Grindeanu, la fiecare lot. Am văzut cum decurg lucrările. Există aceste premise”, a spus liderul PSD.
Acesta consideră greșit faptul că ministrul Transporturilor se schimba așa de des. „În Germania nu s-a schimbat timp de 14 ani. Sunt niște reguli. Nu poți să faci doar după moftul politicului și să schimbi oameni când ceva funcționează.”
Pro Infrastructura crede că termenul va fi depășit
Asociația Pro Infrastructură a scris, săptămâna trecută, că termenul va fi depășit. Progresul fizic al lucrărilor se învârte în jurul cifrei de 8%-10%, după 8 luni de lucrări.
Contractul a fost semnat în 16.06.2022, cu ordin de începere emis în 22.08.2022 și o perioadă de execuție directă (fără proiectare) de 20 de luni.
Asociația Pro Infrastructura estimează că termen de finalizare – aprilie 2024 – va fi depășit. Pentru a se încadra în termen, Pizzarotti-Retter ar trebui să aibă un ritm mediu lunar de aproximativ 7%, adică o viteză de șapte ori mai mare decât până acum.
„Șantierul încă are petice unde cresc cereale și bălării, terasamentele rareori depășesc cu un metru terenul natural și aproape că nu găsești poduri și pasaje care să fi ieșit din pământ. Știm, am filmat sâmbăta, dar este rușinos că la marea descărcare arheologică de lângă Mizil se mișcau mai mulți arheologi decât utilajele constructorilor pe tot lotul”, notează asociația.
Sunt probleme pe un tronson
Probleme mari pe un tronson de pe Autostrada Moldovei A7, unde un constructor a rămas mult în urmă cu lucrările. „Este ruşinos. Termenul va fi depăşit”.
Pe A7 există un tronson unde lucrările merg neașteptat de anevoios.
Pe cei 21 kilometri ai Autostrăzii A7 Dumbrava-Mizil, practic primul tronson ca numerotare ai Autostrăzii „Moldovei” A7 de la Ploiești (A3/Dumbrava) și până la Siret, „progresul fizic se învârte în jurul cifrei de 8%, poate spre 10% cu multă indulgență”, scrie Asociația Pro Infrastructura care prezintă o filmare aeriană completă cu întreg lotul, a scris hotnews.ro.
În momentul de față, din cele 10 tronsoane prinse în PNRR pe A7 de la Buzău la Pașcani, toate sunt contractate cu românii de la UMB, firma afaceristului băcăuan Dorinel Umbrărescu.