Se lucrează la metroul din Cluj Napoca. Când încep săpăturile în subteran
Lucrările pentru construcția metroului din Cluj-Napoca au început la începutul verii acestui an, marcând un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii orașului. În prezent, echipele lucrează intens la devierea rețelelor de utilități și la pregătirea terenului pentru fazele viitoare ale proiectului.
Primarul Emil Boc a subliniat importanța acestor lucrări preliminare, menționând că ele sunt fundamentale pentru asigurarea unui parcurs fluent al lucrărilor de construcție a metroului. Planurile pentru metroul din Cluj prevăd crearea unei rețele moderne și eficiente, care să faciliteze transportul public și să reducă congestiile în traficul urban. Această inițiativă este văzută ca un pas crucial pentru îmbunătățirea mobilității în oraș și pentru susținerea creșterii durabile a comunității locale.
În paralel cu lucrările de infrastructură, autoritățile locale și specialiștii implicați în proiect colaborează strâns cu comunitatea și cu mediul de afaceri pentru a asigura o integrare cât mai armonioasă a metroului în viața cotidiană a orașului. Aceste eforturi reflectă angajamentul continuu al municipalității de a aduce beneficii semnificative pentru locuitorii Clujului în termeni de mobilitate, accesibilitate și sustenabilitate urbană. În concluzie, demararea lucrărilor pentru metroul din Cluj reprezintă nu doar un progres major pentru oraș, ci și o promisiune pentru viitorul său urban și economic, consolidând poziția acestuia ca un centru regional vital și inovator în Europa de Est.
„După cum știți, în privința lucrărilor la metrou, acestea au început. Acum se derulează, în continuare, lucrările de deviere de utilități și de pregătire a infrastructurii, astfel încât așa cum este prevăzut, în toamnă să fie aduse acele utilaje care vor lucra în subteran. E vorba de aceste «cârtițe» necesare pentru săpături, deci un model al acestor utilaje va fi și la Cluj, vor fi două exemplare, pentru că sunt două tunele de executat, dus-întors. După aceea urmează să fie pregătită intrarea în subteran. Se lucrează constant pe șantier”, a afirmat, marți, în deschiderea ședinței de Consiliu Local, primarul Emil Boc, potrivit Monitorul de Cluj.
Vor fi 19 stații
Pe 5 iunie a fost inaugurat proiectul de construcție a metroului din Cluj, unul dintre cele mai ambițioase și așteptate proiecte de infrastructură din ultimele decenii în România.
Metroul din Cluj-Napoca, programat să devină operațional până în 2031, promite să revoluționeze mobilitatea urbană, anticipând să deservescă aproximativ 164.000 de călători zilnic. Această inițiativă este văzută ca o soluție crucială pentru reducerea traficului rutier, estimându-se că va scădea cu aproximativ 29.000 de mașini pe zi.
Cu un traseu ce include 19 stații subterane și un depou suprateran, metroul va fi proiectat pentru a avea o impresionantă capacitate de transport de 15.200 la 21.600 de pasageri pe oră și pe sens. Aceasta va însemna că vor circula aproximativ 40 de trenuri pe oră și pe sens, la un interval incredibil de scurt de doar 90 de secunde între fiecare tren.
Planurile pentru metroul din Cluj nu se limitează doar la extinderea rețelei de transport, ci vizează și îmbunătățirea accesibilității orașului pentru toți locuitorii și vizitatorii săi. Este așteptat ca acest proiect să consolideze poziția Clujului nu doar ca un hub regional important, ci și ca un exemplu de dezvoltare urbană sustenabilă și inovatoare în Europa de Est.
Traseul principal va conecta Centrul zonei de sud a Comunei Florești – Spitalul regional de urgență – Centru Comercial – Cartierul Mănăștur – Centrul Municipiului Cluj-Napoca – Aurel Vlaicu/Pod IRA – Centru Comercial – Depou.