Motorul are o lungime de 2,2 m, o greutate de 600 kg şi este realizat din materiale compozite, precum răşini fenolice şi epoxidice, ranforsate cu fibre de quartz şi carbon, conform Agerpres.
Combustibilul este format din oxigen lichid şi kerosen, acestea alimentând motorul prin intermediul a două pompe antrenate de o turbină de 1,2 MegaWaţi, presiunea în camera de ardere a motorului este de 44 atmosfere, iar temperatura de 3000°C.
Totodată, tracţiunea la sol a motorului este stabilită la 24 tone-forţă, în prima fază realizându-se 18 motoare, pentru testele care vor demara la jumătatea anului 2012.
"Motorul avionului IAR-111 a fost denumit "Executor", acest nume comunicând poziţia de leader a organizaţiei, precum şi determinarea în atingerea obiectivelor propuse. Consideram acest motor "inima" întregului program spaţial non-guvernamental, acesta urmând să echipeze atât avionul IAR-111, cât şi rachetele Haas II, pentru competiţia Google Lunar X Prize şi Haas III, aflată în faza de proiectare la ARCA" a declarat preşedintele ARCA, Dumitru Popescu.
Pentru realizarea acestui motor, ARCA a deschis o campanie de donaţii, prin care doritorii sunt chemaţi să susţină programul spaţial non-guvernamental, al cărui obiectiv final este creşterea reputaţiei şi a nivelului de dezvoltare a ţării.
Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA) este o organizaţie non-guvernamentală, care doreşte să câştige competiţia de 30 milioane dolari, "Google Lunar X Prize" şi să lanseze în cosmos prima rachetă românească, capabilă să transporte un cosmonaut.
"IAR 111 va deveni primul avion supersonic românesc şi va fi utilizat şi pentru dezvoltarea tehnologiilor pentru turismul spaţial. În septembrie 2011, a fost testată, în zbor, cabina supersonicului, urmărindu-se recuperarea acesteia prin paraşutare şi acceleraţiile la impactul cu apa", precizează reprezentanţii ARCA.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/qRG7OlS1nCg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>