Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că CFR SA a transmis spre SEAP documentația pentru licitația contractului de proiectare și execuție destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord.
„Se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei”, a menționat Grindeanu.
El a explicat că se face un pas semnificativ în sensul modernizării Gării de Nord din Capitală.
„Pas important pentru modernizarea Gării de Nord din București! CFR SA a transmis spre SEAP documentația pentru licitația contractului de proiectare și execuție destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord”, anunță Sorin Grindeanu.
Contractul are o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei
Ministrul Transporturilor precizează că, după validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin POT, va intra în faza de licitație.
„Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei. Lucrările vizează inclusiv amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători, asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități, crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit, montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire și modernizarea sistemului de iluminat”, încheie Grindeanu.
11 contracte finanțate prin PNRR
De altfel, în urmă cu trei zile, ministrul Transporturilor a anunțat că CFR a semnat încă 11 contracte finanțate prin PNRR. Acestea se ridică la o valoare de peste 220 de milioane de lei și vizează ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea gradului de siguranță a circulației pe un tronson de cale ferată dintre București și Craiova.
Potrivit lui Grindeanu, CFR SA a semnat 11 contracte finanţate prin PNRR pentru lucrări de tip Quick Wins, cu o valoare de peste 220,58 milioane de lei, prin care se urmăreşte ridicarea restricţiilor de viteză şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei pe un tronson de 44,4 km din cadrul magistralei de cale ferată Bucureşti-Craiova.
Potrivit anunțului făcut la acel moment de ministru, constructorii români şi turci care au câştigat contractele au la dispoziţie 24 de luni pentru a finaliza lucrările pe cele 11 loturi: Lot 1 – Bucureşti Nord – Bucureşti Nord Post 5 (firul I) şi Chiajna – Grădinari – km (firele I şi II); Lot 3 – Chiajna – Grădinari (firele I şi II); Lot 8: Chiajna – Grădinari (firele I şi II); Lot 9: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 10: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 11: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 12: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 13: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 14: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II); Lot 15: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II); Lot 16: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II).