Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani a primit aprobarea oficială

Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani, parte a unui proiect finanțat prin PNRR, a primit certificatul CE, care confirmă că respectă standardele europene de siguranță.

Aceasta este prima etapă înainte de certificarea finală și înainte ca vagonul să poată circula oficial, după ce va primi aprobarea de la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română.

„De peste 155 de ani, Electroputere VFU Pașcani dă direcția industriei feroviare românești. Astăzi, nu modernizăm doar vagoane, ci redefinim experiența călătoriei cu trenul. România merită un transport feroviar la standarde europene, iar noi suntem aici să-l livrăm.

Ne bucurăm să construim pe moștenirea feroviară pe care o avem, într-un demers sustenabil și responsabil”, declară Gruia Stoica, Președinte GRAMPET Group.

Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani primește omologarea
SURSA FOTO: GRAMPET Group
Vagonul prototip modernizat la Electroputere VFU Pașcani primește omologarea 3
SURSA FOTO: GRAMPET Group

Cea mai complexă modernizare de vagoane realizată vreodată la uzina de la Pașcani

Această inițiativă marchează cel mai ambițios proces de reabilitare a vagoanelor de călători desfășurat la Electroputere VFU Pașcani. Proiectul, în valoare totală de peste 66 de milioane de euro, este finanțat prin PNRR. El vizează un program extins de modernizare a 42 de vagoane, derulat de Electroputere VFU Pașcani, în urma câștigării a două contracte cu SNTFC CFR Călători SA.

Două contracte, un obiectiv comun: optimizarea transportului feroviar

Primul contract, cu o valoare de 35 de milioane de euro, vizează modernizarea a 22 de vagoane de clasa a II-a și include servicii de mentenanță preventivă și corectivă pentru următorii 9 ani.

Al doilea contract, în valoare de 31,9 milioane de euro, are ca obiectiv modernizarea a 20 de vagoane de clasa a II-a, adaptate pentru persoane cu mobilitate redusă. În plus, acestea vor fi dotate cu spații speciale pentru transportul bicicletelor și schiurilor și vor beneficia de sisteme avansate de control și siguranță.

Până la mijlocul lui 2026, România, Ungaria și Austria vor avea pe șine 42 de vagoane complet modernizate la Electroputere VFU Pașcani
După finalizarea testelor și obținerea certificărilor necesare, cele 42 de vagoane renovate la Pașcani vor intra în circulație nu doar în România, ci și pe rutele internaționale din Austria și Ungaria, consolidând poziția României în rețeaua feroviară europeană.

Despre GRAMPET Group

GRAMPET Group este prima multinațională românească și un pionier în domeniul dezvoltării de soluții integrate de transport de marfă și logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – GRAMPET este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est.

Are în portofoliu 18 companii cu peste 7.500 de angajați și transportă anual 15 milioane de tone de marfă, cu ajutorul celor 450 de locomotive și 20.000 de vagoane pe care le operează. Grupul a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri totală de 440 milioane de euro și un profit net de 21 de milioane de euro.

Despre Electroputere VFU Pașcani

Cu o tradiție de peste 155 de ani, Electroputere VFU Pașcani, membră a GRAMPET Group, este un pilon important al industriei trenurilor de călători și un loc de excelență în fabricarea, modernizarea și întreținerea de material rulant.

De-a lungul timpului, Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Pașcani, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa și de a pregăti resursa umană de care dispune.