Vacanțele elevilor vor fi modificate? Ministerul Educației lucrează la o nouă structură
Așadar, vacanțele elevilor ar putea dura mai puțin începând cu anul școlar viitor, potrivit informațiilor transmise de digi24.ro. Totuși, acestea ar putea fi și mai dese.
Schimbarea ar putea avea loc deoarece se încearcă evitarea situațiilor în care copiii să fie la cursuri perioade lungi de timp, așa cum se întâmplă acum când perioada de învățare este de 15 săptămâni legate.
Este vorba doar despre o variantă de lucru
Trebuie menționat că este vorba doar despre o variantă de lucru, în contextul în care Ministerul Educației stabilește în această perioadă care va fi structura anului școlar viitor. Modificarea ar putea fi făcută în contextul în care în acest an școlar, elevii nu au avut vacanță inter-semestrială, și au încheiat primul semestru vineri și imediat în lunea următoare au început semestrul doi.
Situația a fost cauzată de vacanța forțată de două săptămâni din cauza pandemiei, în octombrie. Mai mult, 60 de resorturi din zona de munte cer Ministerului Educației să fie reintroduse zilele libere din februarie pentru elevi. Reprezentanții din turism spun că economia locală ar avea numai de câștigat. De partea lor sunt elevii, părinții și profesorii, care susțin că e nevoie de o pauză între semestre.
Astfel, începând cu anul școlar viitor este posibil să fie reintrodusă vacanța între semestre. Amintim că următoarea vacanță în actualul an școlar este stabilită pentru perioada 15 aprilie – 1 mai. Mai apoi, vacanța de vară va începe în ziua de 11 iunie.
Școala online: eșecul României!
Conform Eurostat, organismul Comisiei Europene care se ocupă cu statistica, România face parte din țările membre UE în care participarea la cursurile online a scăzut drastic în 2021. Din nefericire, școala online a fost un eșec, iar elevii au refuzat să participe la orele virtuale.
Așadar, organismul Comisiei Europene care se ocupă cu statistica informează că doar 10% din adolescenții români de peste 16 ani au mărturisit că participă la orele online.
Nici elevii bulgari nu au fost interesați de școala online, participând la ore doar 12% dintre adolescenți. La polul opus, Irlanda a fost țara europeană care se mândrește cu elevi activi, chiar și acasă: 46% din adolescenți au făcut un curs online sau au utilizat materiale de învățare online. Finlanda și Suedia au înregistrat ambele un procent de 45%, fiind urmate de Țările de Jos cu 44%.