Guvernul din Marea Britanie a anunțat o serie de schimbări care îi afectează pe șoferii, proprietarii mașinilor electrice și producătorii auto din Regatul Unit începând din decembrie.
Cu obiective ambițioase zero net de atins, distanța pe care oamenii o parcurg pentru a merge la muncă va fi taxată diferit, cu reglementări mai stricte care intră în vigoare și care trebuie respectate de companiile auto, scrie The Independent.
Tarife consultative pentru combustibil
Reguli noi pe şoselele din Marea Britanie. Începând de duminică, 1 decembrie, tarifele per milă pentru mașinile companiilor s-au modificat ca parte a ratei finale pentru combustibil (AFR). Tarifele consultative pentru combustibil pentru mașinile de companie pe benzină și diesel au scăzut, comparativ cu tarifele actuale.
Aceste tarife se aplică numai angajaților care folosesc o mașină de companie și ar trebui folosite doar pentru a rambursa angajaților banii pentru combustibil în călătoriile de afaceri.
Vehiculele hibride sunt tratate ca mașini pe benzină sau diesel, în funcție de design.
Reguli pentru mașinile grele
Reguli noi pe şoselele din Marea Britanie. Din 31 decembrie, un tahograf inteligent „complet” sau un tahograf inteligent „de tranziție” 2 trebuie să instalat pe vehiculele grele de marfă, cu un tahograf analog sau digital.
Începând cu 21 februarie, autospecialele trebuie echipate cu o nouă tehnologie de tahograf pentru toate tipurile de călătorie.
DVSA a transmis: „După data de 21 februarie, un tahograf inteligent „complet” 2 sau un tahograf inteligent „de tranziție” 2 trebuie montat pe toate vehiculele, indiferent de tipurile de călătorie”.
Amenzi de 10.000 de lire sterline în Marea Britanie
Reguli noi pe şoselele din Marea Britanie. Toate punctele de încărcare pentru vehicule electrice de 8 kW și mai mult și încărcătoarele existente de 50 kW sau mai mult trebuie să ofere plăți contactless consumatorilor, în caz contrar riscând amenzi de până la 10.000 de lire sterline.
Întrucât numărul punctelor de încărcare din Marea Britanie a depășit 68.000 la începutul acestui an, nerespectarea acestei reguli poate aduce amenzi de miliarde de lire sterline pentru acest sector.
Proprietarii de vehicule electrice vor primi asigurări din partea operatorilor punctelor de încărcare că dispozitivele lor au o rată de fiabilitate de 99% și că oferă posibilitatea de a plăți contactless.
Adam Hall, director de servicii energetice la Drax Electric Vehicles, a declarat: „Aceste decizii evidențiază progresul și oportunitatea. Se lucrează din greu pentru modernizarea infrastructurii EV, dar barierele continuă să existe.
Reducerea acestor decalaje este esențială nu numai pentru a construi încrederea în piața vehiculelor electrice din Marea Britanie, ci și pentru a face tranziția mai ușoară pentru companiile și flotele care se bazează pe o rețea publică de încărcare fiabilă.”
Emisii zero net
Zero net este o politică guvernamentală în vigoare prin care Regatul Unit vrea să facă tranziția către vehicule electrice cu baterie (BEV) până la sfârșitul deceniului. Ținta pentru 2024 este ca toți marii producători de automobile să vândă 22% din vehiculele electrice din flota lor de vânzări.
De la 1 ianuarie, aceasta va crește la 28%, iar până în 2030 va fi de 80%.
Dacă producătorul auto nu atinge ținta, este pasibil de o amendă de 15.000 de lire sterline pentru fiecare vehicul neelectric pe care îl vinde.
Tranziția Marii Britanii la vehiculele electrice a început să genereze îngrijorări în industria auto după ce o analiză a arătat că politica zero net a dus la reduceri în valoare de 4 miliarde de lire sterline pentru vehicule electrice.