Kaufland depune eforturi pentru a-și menține personalul în condițiile unui deficit al forței de muncă

Kaufland operează mai mult de 180 de magazine la nivel național și continuă să se extindă, conform declarațiilor făcute de reprezentanții companiei.

„Cu fiecare magazin deschis, generăm în medie 80-100 de locuri de muncă pentru comunitatea locală. În acest moment, avem peste 800 de posturi disponibile în 80 de orașe din toată țara, oferind oportunități diverse în multe regiuni, astfel încât fiecare să poată găsi rolul care i se potrivește”, au declarat reprezentanții companiei.

Întrebați despre salariile oferite angajaților, aceștia nu au oferit un răspuns clar, menționând în schimb că evaluează „constant schimbările legislative și din piață” pentru a se asigura că oferă pachete salariale atrăgătoare și competitive pentru noii angajați și că recompensează corespunzător personalul existent.

„De la începutul lunii iunie, veniturile în companie au crescut cu aproximativ 11%, ca un răspuns ferm de susținere pentru angajați, fiind important pentru noi ca toți colegii, indiferent de poziție sau departament, să se simtă apreciați și să știe că munca le este recompensată pe măsură.

Mai mult, din 2021, am introdus transparența totală privind remunerația pentru candidații la roluri de execuție, oferindu-le informații clare despre salariu încă de la începutul procesului de recrutare. Pentru rolurile de conducere, precum manageri de magazin sau directori regionali în diverse orașe și regiuni din țară, negocierea salariului se realizează în funcție de responsabilități și atribuții”, au declarat reprezentanții Kaufland pentru „Adevărul”.

Conform site-urilor de specialitate care furnizează informații despre salariile din domeniul retail, remunerațiile angajaților Kaufland se situează, în medie, între 3.000 și 3.200 lei net în luna octombrie 2024.

Kaufland
SURSA FOTO: Dreamstime

Beneficiile extrasalariale disponibile pentru angajați

Când au fost întrebați despre beneficiile extrasalariale disponibile pentru angajați, reprezentanții Kaufland au afirmat că fac eforturi pentru a se adapta cât mai bine cerințelor angajaților și candidaților din cadrul companiei, „iar succesul nostru se bazează inclusiv pe atragerea și fidelizarea colegilor noi, care să împărtășească, în primul rând, valorile companiei noastre”.

„Analizăm cu atenție nevoia de recrutare, și ne dorim să răspundem cât mai bine așteptărilor candidaților printr-o comunicare clară și transparentă. Extindem constant canalele de recrutare prin mediul online, târguri de carieră și colaborări cu universități, pentru a construi o echipă puternică și dedicată.

Investim constant în bunăstarea angajaților, oferindu-le pachete salariale competitive, beneficii suplimentare și oportunități de dezvoltare profesională și personală. Cei circa 18.000 de colegi din România beneficiază de diferite bonusuri, bonuri de masă, plăți aniversare, asigurare de sănătate privată garantată, zile libere plătite suplimentare, acordate pentru ocazii speciale, precum și zile de concediu de odihnă în plus, în funcție de vechimea în companie. Pentru a sprijini echilibrul dintre viața personală și profesională, oferim un program de lucru flexibil, inclusiv opțiuni part-time.

Ne dorim ca fiecare coleg să fie activ implicat în crearea unui mediu de lucru pozitiv și transparent. Le oferim oportunități de voluntariat prin acordarea de zile libere dedicate și inițiative care încurajează participarea. Suntem mândri că în 2024 am primit titlul de Angajator de Top în România pentru a noua oară consecutiv, iar acest lucru ne motivează să fim în continuare un angajator atractiv pentru noile generații”, au explicat reprezentanții companiei.

Reprezentanții companiei subliniază că „motivația angajaților vine din aprecierea și respectul oferite de angajator” și menționează că, atunci când observă „dorință și dedicare”, sprijină prompt dezvoltarea fiecărei persoane în parte.

„De exemplu, avem colegi care au început de la rolul de lucrător comercial, iar acum ocupă roluri de conducere în companie, la nivel regional sau chiar național”, spun reprezentanții Kaufland.

Aceștia au menționat că în echipa lor se află peste 500 de angajați cu dizabilități, recrutați prin intermediul proiectului ACCES (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), care este destinat integrării acestor persoane în câmpul muncii.

„În plus, susținem diversitatea generațiilor și promovăm egalitatea de gen. Avem angajați cu vârste cuprinse între 16 și 78 de ani, cu o medie de vârstă de 40 de ani, iar peste 50% dintre rolurile de conducere sunt ocupate de femei”, au precizat reprezentanții companiei.