Creștere de prețuri în Alba, după inaugurarea drumului județean 107 I – Transapuseana

Inaugurarea drumului județean 107 I din Alba, cunoscut sub numele de Transapuseana, care leagă Aiud de zona Bucium-Abrud, a generat o creștere semnificativă a prețurilor terenurilor pe traseul său. În comuna Ponor, una dintre cele mai defavorizate zone din țară, valoarea terenurilor a crescut de până la opt ori, atrăgând numeroși cumpărători datorită accesului îmbunătățit.

Drumul care leagă municipiul Aiud (Autostrada A10 Sebeş – Turda) de DN 74, în zona Bucium – Abrud din Munţii Apuseni contribuie la dezvoltarea uneia dintre cele mai defavorizate regiuni din județul Alba.

Deși zona este renumită pentru peisajele sale impresionante, lipsa infrastructurii a împiedicat dezvoltarea. După deschiderea drumului, în comuna Ponor, una dintre cele mai sărace din țară, prețul terenurilor a crescut semnificativ, de la 1-2 euro pe metrul pătrat la 7-8 euro.

„Valoarea terenului a crescut chiar şi la 7 – 8 euro/mp în zonele cu acces direct la şosea faţă de 1 – 2 euro sau poate nici atât înainte de asfaltarea drumului «Transapuseana», pentru că atunci nu se căuta teren în Ponor.

Acum sperăm să fie modernizat şi DJ 750 C spre Sălciua şi atunci o să fie şi mai multe avantaje pentru comuna Ponor, pentru dezvoltarea comunei şi pentru turism, având în vedere că avem şi cele două mănăstiri în zonă”, a declarat pentru Ziarul Unirea, viceprimarul comunei Ponor, Constantin Luca.

Transapuseana alba
SURSA FOTO: Ziarul Unirea

Există cereri din partea unor investitori din întreaga țară

Conform jurnaliștilor de la Ziarul Unirea, viceprimarul a declarat că există deja cereri din partea unor investitori din întreaga țară, interesați de evoluția prețului terenurilor, cu scopul de a construi pensiuni turistice în zonă. Totuși, până în prezent, Primăria Ponor nu a emis nicio autorizație de construcție pentru astfel de proiecte.

Transapuseana, drumul județean DJ 107 I, leagă Aiud (DN1) de zona Bucium-Abrud (DN 74) și traversează localități precum Aiudul de Sus, Râmeț, Brădești, Geogel, Măcărești, și altele. Acesta este considerat cel mai costisitor drum județean din România, fiind realizat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 73 de milioane de euro.

Cu o lungime totală de 78 de kilometri, lucrările au fost împărțite în două loturi: primul, de 43 de kilometri, a fost finalizat anul trecut, iar al doilea, de 35 de kilometri, care leagă Ponor de Bucium, va fi recepționat la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an.