O echipă din industria de inginerie Oshkosh Defense-ST a fost însărcinată să construiască primul său vehicul pentru toate tipurile de vreme rece (CATV).

Bazat în mare măsură pe familia de vehicule ST Engineering Bronco 3, CATV va efectua misiuni de comandă și control arctic, evacuare a accidentaților sau misiuni de transportare a trupelor în mijlocul peisajului arctic înghețat.

Un document strategic al Armatei Arctice, numit „Recâștigarea dominanței arctice”, menționează clar „mobilitatea” drept o provocare serioasă a operațiunilor armatei în Arctica. Oferind și o explicație pentru rapiditatea cu care armata se mișcă pentru a achiziționa aceste vehicule.

„Arctica nu este o provocare doar din cauza temperaturilor extreme. În multe cazuri, mobilitatea rămîne o provocare în timpul iernii. Vara reprezintă provocări semnificative pentru multe vehicule cu roți, în timp ce cea mai dificilă perioadă este dezghețul de primăvară, când mișcarea solului devine imposibilă pe zone considerabile de teritoriu ”, subliniază documentul.

O parte a obiectivului armatei, articulat în această strategie este de a aborda această provocare de mobilitate prin înlocuirea vehiculelor actuale de sprijin cu o nouă platformă. Care să facă față mai bine frigului extrem și la înălțimi mari.

Firma americană Oshkosh Defense a construit vehicule protejate împotriva ambuscadelor, rezistente la mine (MRAP) și acum este provocată cu această tehnologie pentru zona Artică.

Armata folosește deja vehiculul MRAP All Terrain Vehicle (M-ATV), precum și vehiculul tactic ușor comun. Având în vedere că acestea sunt deja în funcțiune, nu ar fi surprinzător dacă unele dintre noile caracteristici CATV ar fi construite sau modelate după elemente de succes ale M-ATV-ului.

Cu siguranță, a conduce un vehicul într-un mediu cu dispozitive explozive improvizate necesită elemente de expertiză care pot fi extrem de necesare acum pentru Arctica.

În 2008 și 2009, după eșecul vehiculelor armatei SUA în Afganistan, comandanții operaționali au lansat o cerere urgentă pentru un vehicul off-road mai manevrabil. Care să poată funcționa la viteze mari și să ofere protecție împotriva exploziilor de tip MRAP.

Chiar dacă bombele de la marginea drumului nu prezintă o amenințare în locuri precum Arctica, M-ATV-urile încorporează un sistem de suspensie independent TAC 4i, conceput pentru a optimiza performanțele off road.

Prin urmare, deși este posibil să nu fie nevoie de o carenă în formă de V care să devieze explozia, există anumite terenuri accidentate și neuniforme în Arctica, care vor necesita o suspensie asemănătoare M-ATV-ului.

Armata intenționează să achiziționeze până la 200 de CATV-uri printr-o afacere viitoare, în 2022, explică Oshkosh.