În cazul în care proiectul va fi aprobat, șoferii vor mai putea plăti taxa pentru trecerea podului Giurgiu-Ruse către Bulgaria doar în euro și lei.
Se propune eliminarea plăţii în dolari americani pentru trecerea podului
Mai precis, proiectul de ordin vizează modificarea Ordinului MT 1.836/2018, ce stabilește regulile taxei pe care trebuie s-o plătească șoferii la trecerea unor poduri.
Astfel, se propune eliminarea plăţii în dolari americani în cazul tarifului de trecere pentru utilizarea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse.
Amintim că tarifele pentru utilizarea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse pot fi achitate în momentul de față în lei, euro sau USD. În cazul în care măsura va fi aprobată, taxa pentru trecerea podului se va mai putea plăti doar în lei și euro.
Nivelul plăţilor în dolari americani reprezintă doar 1% din valoarea totală a încasărilor
Propunerea a fost făcută în contextul în care nivelul plăţilor în dolari americani reprezintă doar 1% din valoarea totală a încasărilor în cazul podului de la Giurgiu.
Totodată, nu se pot înlocui casele de marcat existente, a căror durată normată de viaţă urmează să expire, deoarece nu au fost găsiți furnizori care să vândă case de marcat cu posibilitatea de încasare în cele trei monede, respectiv lei, euro, dolari.
Mai există și un al treilea motiv. Este vorba despre alinierea ca modalitate de plată cu partea bulgară, care încasează tariful de trecere a podului Giurgiu-Ruse doar în moneda naţională şi în euro.
În cazul autoturismelor, tariful de trecere pentru utilizarea podului peste Dunăre în sensul Giurgiu-Ruse este în prezent de trei euro, trei USD sau 15 lei, cu TVA inclus, pentru o trecere.
Realizarea Podului Giurgiu Ruse II necesită construirea unei companii de proiect între România şi Bulgaria
În altă ordine de idei, comisarul european pentru Transporturi a explicat luna trecută că realizarea Podului Giurgiu Ruse II necesită construirea unei companii de proiect între România şi Bulgaria, care să poată propune acest proiect comun.
„Pentru podul Giurgiu-Ruse, acesta este un proiect susţinut şi de Comisia Europeană. Pentru a putea progresa, trebuie construită o companie de proiect între România şi Bulgaria, care să poate propune acest proiect comun.
Acum există într-adevăr şi sunt şi aceste instabilităţi politice în Bulgaria şi aşteptăm, dacă mă întrebaţi, Comisia Europeană aşteptăm o stabilizare a situaţiei în Bulgaria, în sensul în care să identificăm interlocutori care pot lua decizii pe care să le urmeze şi să le susţină o perioadă mai lungă de timp, nu o lună, două.
Cred că asta este şi o problemă. Din partea bulgară aşteptăm de asemenea studiul de mediu pentru navigabilitatea Dunării pentru Fast Danube 2 tot aşa pentru a putea progresa în acest proiect comun cu România. Ce face Comisia? Pune presiune permanentă pe autorităţi, în cazul acesta mai mult pe cele bulgare, pentru că din partea României există deschidere către realizarea acestor proiecte”, a declarat Adina Vălean.