Persoanele care cumpără autovehicule înmatriculate în Uniunea Europeană în ultimul an vor fi obligate să înscrie maşinile în ţară într-un interval maxim de 60 zile, începând cu anul viitor, pentru a beneficia de scutire de la plata taxei auto. Legislaţia în vigoare prevede că autovehiculele a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 centrumetri cubi şi care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene începând
Persoanele care cumpără autovehicule înmatriculate în Uniunea Europeană în ultimul an vor fi obligate să înscrie maşinile în ţară într-un interval maxim de 60 zile, începând cu anul viitor, pentru a beneficia de scutire de la plata taxei auto.
Legislaţia în vigoare prevede că autovehiculele a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 2.000 centrumetri cubi şi care se înmatriculează pentru prima dată în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene începând cu 15 decembrie 2008 se exceptează de la obligaţia de plată a taxei pe poluare pentru autovehicule.
Prevederile se aplică până la 31 decembrie 2009 inclusiv. Executivul a cerut Comisiei Europene să accepte prelungirea perioadei de exceptare, până la sfârşitul lunii iunie 2010. Solicitarea României a fost respinsă, iar excepţia va fi ridicată, urmând ca Executivul să caute alte soluţii pentru industria auto.
Răgaz de 60 de zile pentru înmatriculare
„Am avut o corespondenţă cu Uniunea Europeană, care ne-a atras atenţia că legislaţia actuală în domeniul taxei auto nu corespunde prevederilor europene şi că nu avem dreptul să continuăm cu această excepţie. Voi prezenta Guvernului o ordonanţă de urgenţă prin care persoanele care au cumpărat maşini înmatriculate în UE în perioada excepţiei vor avea la dispoziţie 60 de zile pentru a înmatricula autoturismul în ţară, fără plata taxei auto. Ceilalţi care depăşesc acest termen vor plăti taxa”, a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
Guvernul a decis, în luna aprilie 2008, introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza capacităţii cilindrice şi emisiilor de dioxid de carbon.
SURSA:Mediafax