Toyota va transforma întreaga gamă în versiuni hibride

La aproape trei decenii de la debutul modelului său hibrid Prius, Toyota se pregătește să convertească o mare parte, și posibil întreaga gamă de modele Toyota și Lexus, la versiuni hibride, au declarat doi directori ai companiei pentru Reuters.

Angajamentul constant al Toyota față de tehnologia hibridă, în locul vehiculelor complet electrice, reprezintă o provocare majoră pentru industria auto globală și pentru tendința predominantă care sugerează că toate vehiculele vor deveni electrice în viitorul apropiat.

În ianuarie, președintele Toyota, Akio Toyoda, a afirmat că ponderea globală a vehiculelor electrice va depăși doar 30%. În schimb, compania japoneză promovează o strategie ”cu mai multe căi”, care include nu doar vehicule electrice, dar și hibrizi, vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen, combustibili alternativi și, eventual, alte tehnologii emergente.

David Christ, șeful de vânzări și marketing pentru Toyota în America de Nord, a declarat că în viitor, compania intenționează să analizeze fiecare gamă de modele pentru a determina dacă este oportun să treacă complet la versiuni hibride.

”În viitor, intenţionăm să evaluăm, gamă cu gamă, dacă este logic să mergem integral hibrid”, a declarat David Christ, potrivit Reuters.

Aceste evaluări vor fi realizate cu fiecare actualizare a modelului, posibil chiar înainte de aceasta. Printre acestea se numără revizuirea anticipată a modelului RAV4 pentru anul 2026.

RAV4, cel mai vândut SUV din Statele Unite, are deja variante hibride care constituie aproximativ jumătate din vânzări

Conform unor surse apropiate de planificarea produselor la Toyota, este foarte posibil ca producătorul auto să elimine versiunea pe benzină a RAV4 pentru piața din America de Nord, deși nu a fost luată o decizie finală.

Producătorul auto a eliminat deja opțiunea exclusiv pe benzină pentru Camry, cel mai bine vândut sedan din Statele Unite, începând cu modelul din 2025. În plus, modele precum Land Cruiser și Sienna sunt acum disponibile doar în versiuni hibride.

Se preconizează că multe dintre modelele hibride vor fi oferite și ca hibride plug-in, echipate cu baterii mai mari, conform informațiilor de la două surse anonime.

Eforturile Toyota de a transforma întreaga gamă de vehicule din America de Nord, sau aproape întreaga gamă, în modele hibride nu au fost raportate până acum.

Strategia hibridă a Toyota

Strategia hibridă a Toyota vizează întărirea poziției sale dominante pe o piață în care cererea pentru vehicule electrice a început să scadă, în parte din cauza prețurilor mari și a dificultăților legate de încărcare.

Modelele hibride ale Toyota nu necesită încărcare și pot alterna fără probleme între motorul pe benzină și energia electrică, sau pot folosi ambele surse simultan, în funcție de condițiile de condus.

masini toyota
SURSA FOTO: Dreamstime

Hibrizii plug-in ai companiei pot fi încărcați și, de obicei, oferă o autonomie de aproximativ 64 km cu energia bateriei înainte de a utiliza motorul pe benzină.

În prezent, Toyota și Lexus au 31 de modele disponibile în America de Nord, excluzând două vehicule electrice și un model cu celulă de combustibil. Dintre acestea, opt sunt exclusiv hibride, iar alte opt sunt disponibile doar cu motor pe benzină.

Strategia hibridă a Toyota ar putea oferi companiei avantaje semnificative în conformitate cu reglementările stricte privind emisiile de carbon din SUA, potrivit declarațiilor făcute de directori Toyota și experți în domeniu.

Pe măsură ce SUA impun limite mai stricte pentru poluare, vânzările extinse de hibride ale Toyota ar putea contribui la economisirea unor sume considerabile în amenzi și costuri de reglementare, oferind astfel mai mult timp pentru dezvoltarea vehiculelor electrice sau a altor soluții cu emisii zero.

Noile standarde de emisii vor fi aplicate începând cu modelele anului 2027 și vor rămâne în vigoare până în 2032

David Christ a menționat că Toyota nu a stabilit un termen limită pentru a trece întreaga gamă la hibride și că, pentru anumite modele, cum ar fi pickup-urile și vehiculele economice, acest proces ar putea dura mai mult din cauza sensibilității prețurilor pentru versiunile de bază.

În plus față de dezvoltarea hibrizilor, Toyota intenționează să transforme aproximativ 30% din flota sa globală în vehicule electrice până în 2030. Compania va pune accent pe dezvoltarea unor versiuni complet electrice ale celor mai populare modele existente, conform informațiilor din surse cunoscute cu planificarea produselor Toyota.

Toyota a anunțat anterior că va aloca 35 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea de baterii noi și platforme electrice până în 2030

În luna mai, producătorul a prezentat un prototip mic de motor cu combustie, despre care a declarat că ar putea fi utilizat în viitor cu biocombustibili sau benzină sintetică cu emisii reduse, fiind compatibil cu sisteme hibride.

Potrivit unei surse familiarizate cu planificarea produselor Toyota, principalul obiectiv al micșorării dimensiunii motorului este de a permite dezvoltarea hibrizilor într-un mod inovator. În loc să adauge o baterie la un motor pe benzină existent, Toyota intenționează să înceapă cu o nouă platformă electrică și să integreze motoare compacte pentru a crea opțiuni hibride mai eficiente.

Conform unei surse, primul hibrid dezvoltat pe baza noii platforme și motor ar putea fi un hibrid plug-in Corolla, care ar putea fi disponibil pe piața din China în 2026 și în Statele Unite în 2027.

Succesul hibrid al companiei se bazează pe decenii de investiții menite să reducă costurile și să îmbunătățească eficiența și performanța motoarelor sale pe benzină și electricitate.

Pentru majoritatea modelelor Toyota, alegerea exclusivă a versiunilor hibride nu reprezintă o problemă majoră, nici pentru producător, nici pentru clienți. Tehnologia hibridă adaugă, în general, mai puțin de 2.000 USD la prețul de vânzare al unei mașini.

Modelele actuale oferă adesea mai multă putere decât versiunile lor pe benzină

În plus, spre deosebire de hibrizii timpurii care erau adesea mai lenți, modelele actuale oferă adesea mai multă putere decât versiunile lor pe benzină. Aceste progrese au eliminat principalele două preocupări ale consumatorilor, care în trecut au limitat popularitatea hibrizilor, aceștia reprezentând mai puțin de 3% din vânzările totale de automobile în SUA, chiar și în 2019.

În prezent, cota hibrizilor a ajuns la 11,3% și continuă să crească rapid, conform specialiștilor de la Cox Automotive.

Toyota a înregistrat o expansiune semnificativă în acest sector, datorită dominării sale pe piața hibridă, ceea ce a determinat compania să considere acum posibilitatea unei game complet hibride.

În 2018, hibrizii reprezentau doar 9% din vânzările Toyota, dar această pondere a crescut la 37% în luna iunie. Această creștere a fost un factor esențial în atingerea recordurilor istorice de profit și valoare a acțiunilor în acest an.

David Christ a afirmat că Toyota se așteaptă ca vânzările de hibride să continue să crească într-un ritm accelerat

”Anul viitor cu siguranţă vom depăşi cu mult 50% din volumul nostru total”, a transmis David Christ.

Vânzările de vehicule hibride Toyota în SUA au crescut cu 66% până la 30 iunie față de anul precedent, ajungând la 438.845 de unități, conform datelor furnizate de companie. În contrast, vânzările de vehicule electrice s-au ridicat doar la 15.107 unități.

Cox Automotive, cu sediul în Atlanta, estimează că cererea pentru vehicule electrice va continua să crească într-un ritm modest în următorii câțiva ani.

”Creşterea EV va continua, dar nu va atinge ritmul mare pe care l-am văzut în ultimii câţiva ani”, a spus analistul senior al Cox Stephanie Valdez Streaty.

”Hbrizii şi plug-in-urile obişnuite pe gaz-electrice vor continua să afecteze vânzările de vehicule electrice între timp, deoarece sunt alternative mai uşoare şi mai familiare”, a adăugat analistul.