Spre deosebire de generațiile anterioare, care considerau cardurile de credit un simbol al libertății financiare, Generația Z redefinește libertatea financiară, iar cardurile de credit nu par să se mai încadreze aici, scrie Forbes.

De ce Generația Z nu mai crede în cardurile de credit

„Cărțile de credit oferă Generației Z un stres în plus, nu doar din cauza ratelor ridicate ale dobânzilor și a termenilor confuzi, ci pentru că simt că provoacă anxietate”, susține Lindsay Bryan-Podvin, terapeut financiar Cash App Afterpay.

”Generația Z dorește să gestioneze altfel banii. Vrea claritate, structură și control în timp real, motiv pentru care adoptă instrumente alternative, cum ar fi cardurile de debit și BNPL, care oferă o mai mare transparență, flexibilitate și viteză pentru cheltuieli responsabile și gestionarea fluxului de numerar”, adaugă Podvin.

Cardurile par și mai greoaie.

„Pentru o generație obișnuită să obțină lucruri prin apăsarea unui buton, efortul de a solicita un card de credit și apoi de a aștepta să sosească acasă nu este la fel de ușor de utilizat ca BNPL”, a adăugat Bryan-Podvin.

Charlotte Principato, analist de servicii financiare la Morning Consult, adaugă: „Generația Z intră la vârsta adultă fără a fi bombardată de ofertele pentru card de credit, așa cum erau milenialii, cu o înțelegere sporită a pericolelor datoriei, după ce au văzut impactul datoriilor asupra generațiilor mai în vârstă”, afirmă ea.

Bunăstarea financiară, noua țintă a Generației Z

Generația Z aduce bunăstare financiară în conversația despre îngrijire personală. Reprezentanții Generației Z acordă prioritate instrumentelor care îi ajută să fie echilibrați mental și financiar.

”Generația Z redefinește preocuparea de sine și extinde aceste valori pentru a include bunăstarea financiară”, a spus Bryan-Podvin. „Ei acordă prioritate metodelor de plată care susțin ușurința, autonomia și bunăstarea mentală. Cardurile de debit au devenit preferatele lor, 68% le preferă (și opțiunile BNPL) în detrimentul creditului”, subliniază el.

Generația Z crește într-o perioadă de turbulențe financiare

Generația Z a ajuns la vârsta adultă în timpul haosului economic – asistând la consecințele Marii Recesiuni, urmărindu-și părinții și milenialii mai în vârstă cum se luptă cu datoria unui card de credit. Acum asistă la o inflație cât casa și costuri de trai record.

„Generația Z intră la vârsta adultă într-o perioadă de incertitudine economică, inflație și costuri de trai în creștere”, a spus Bryan-Podvin.

”Sunt mai precauți și mai conștienți din punct de vedere financiar când văd generațiile trecute cum se -luptă cu datorii și cu Marea Recesiune și sunt mult mai sceptici cu privire la instrumentele care nu le servesc. Sondajul nostru a constatat că 63% din Generația Z au renunțat deja complet la cardurile de credit. Aceasta nu este doar o schimbare, ci o resetare generațională”, a concluzionat el.

Credit = Datorie, iar Generația Z nu vrea să facă parte din asta

Concluzia este că Generația Z pune semnul egal între credit și datorie.

”Pentru Generația Z, folosirea unui card de credit poate însemna că poate cheltui bani pe care de fapt nu îi are. De fapt, 70% dintre adulți spun că toate aceste carduri de credit le dau exact acel sentiment”, a explicat Bryan-Podvin.

”Cărțile de credit sunt construite pentru a face cheltuielile ușoare; totuși, prea ușor poate fi periculos. Unul dintre clienții mei și-a reconfigurat cardul de credit , numindu-l „card de datorie” și a devenit dintr-o dată mult mai atent la obiceiurile sale. Acea schimbare simplă a mentalității poate schimba jocul și este una pe care Generația Z o face în timp real”, subliniază el.