Se “rupe” contractul pentru cel mai mare lot din autostrada Transilvania

Dacă tot nu taie nicio panglică pentru un tronson de autostradă, Ministerul Transporturilor se pregătește să rupă contractul pentru cel mai lung lot din autostrada Transilvania.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe este nemulțumit de mobilizarea constructorului pe autostrada Suplacu de Barcău – Borș după ce în luna iulie Compania Națională de Autostrăzi a decontat prima factură ascorierii Corsan Corvian & Via Design & Consinit Zalău în valoare de aproximativ 13,4 milioane euro.  

Ministrul Transporturilor a constatat neîndeplinirea atribuțiilor contractuale de către constructor în privința autostrăzii Transilvania, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș și a solicitat prezența la București a conducerii companiei spaniole, responsabilă de construcția secțiunii de 60 de km, pentru a decide viitorul proiectului. În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%.

“Dacă până în data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze” , a subliniat ministrul Sorin Bușe.  

Asocierea orsan Corvian & Via Design & Consinit Zalău a câştigat contractul pentru finalizarea lotului de autostradă Suolacu de Barcău-Borş în luna mai 2015, iar pentru finalizarea celor aproximativ 60 km de şosea la patru benzi primeşte 701.000.000,00 de lei, fără TVA. Tot asocierea Corsan Corvian & Via Design & Consinit Zală a executat proiectul tehnc, Egis Internationale este firma care se ocupă de consultanţă, durata de execuţie a lucrărilor este de 24 de luni, iar perioada de garanţie este de 30 de luni. Deşi iniţial CNADNR a anunţat la începutul acestui an că aproximativ 50% din lotul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş este finalizat, în prezent, oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj precizează că stadiul fizic din lucrări anterioare este de  numai 35.00%.