Nota la purtare ar putea conta pentru admiterea la liceu și facultate
În contextul în care violența în școli devine o preocupare majoră, sindicaliștii și experții în educație caută soluții pentru a asigura un mediu sigur în unitățile de învățământ. Implementarea unor măsuri preventive și intervenții prompte în cazurile de violență rămân priorități ale sistemului educațional românesc.
De altfel, sindicaliștii din învățământ își exprimă îngrijorarea față de creșterea alarmantă a violenței în școli și propun măsuri radicale pentru a combate această problemă. Printre acestea se numără includerea notei la purtare în media de admitere la liceu și facultate, o propunere ce stârnește dezbateri aprinse în comunitatea educațională.
Ministerul Educației analizează cu atenție propunerea, lansată în contextul în care violența în unitățile de învățământ a devenit o problemă tot mai acută. În ultimii 7 ani, peste 50.000 de incidente violente au avut loc în școlile din România, potrivit statisticilor.
Două dintre astfel de cazuri au avut loc recent, atunci când un elev a folosit un spray lacrimogen în curtea unui liceu din Capitală, iar un alt școlar a fost tăiat la mână, cu un cuțit, de către un alt elev, totul petrecându-se în curtea școlii, scrie Antena 3 CNN.
Unii sunt însă sceptici că măsura va reduce violența în școli
Specialiștii în educație își exprimă însă scepticismul cu privire la eficacitatea acestei măsuri. Montarea camerelor de supraveghere în școli, o altă propunere menită să prevină violența în școli, este considerată de unii experți ca având un impact limitat, deoarece elevii violenți ar putea continua să comită fapte de acest gen, indiferent de monitorizare.
Cu toate acestea, sindicaliștii argumentează că includerea notei la purtare în media de admitere ar putea determina o atitudine mai responsabilă din partea elevilor. Prin scăderea notei în cazul comportamentului inadecvat, elevii ar fi motivați să își îmbunătățească conduită și să evite implicarea în acte de violență.
Cei care contestă eficiența acestei măsuri, argumentează că unii elevi pot fi indiferenți față de parcursul lor educațional și nu ar fi influențați de posibile consecințe în privința admiterii la liceu sau facultate.