S-a dat startul emiterii cărții de identitate electronică în cadrul unui proiect pilot. Ce români o vor primi deja
Aflat la sediul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca, ministrul Lucian Bode a declarat că luni începe programul pilot de emitere a cărții de identitate electronică. Ministrul Afacerilor Interne spune că a ales Cluj Napoca pentru acest proiect deoarece acolo a găsit înțelegere și deschidere din partea primarului Emil Boc.
„Astăzi dăm startul emiterii cărţii de identitate electronică în cadrul unui proiect pilot, pentru care am ales municipiul Cluj-Napoca. Am găsit aici deschidere din partea domnului primar, Emil Boc, din partea echipei domniei sale, pentru implementarea acestui proiect pilot şi pentru acest lucru le mulţumesc, pentru interesul manifestat pentru acest proiect pilot”, a declarat Lucian Bode la sediul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca.
Vor fi emise 5.000 de cărți de identitate
Ulterior, ministrul Bode a declarat că prin acest proiect pilot vor fi emise 5.000 de cărţi de identitate electronică. Mai mult decât atât, a avut loc și o prezentare tehnică a proiectului.
„Doresc să mulţumesc echipelor tehnice ale ministerului Afacerilor Interne, care, în colaborare cu partenerii instituţionali, au pus în practică, prin forţe proprii, acest proiect pilot”, a spus ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.
Noua carte electronică de identitate ar putea întârzia
În urmă cu câteva zile, Compania Naţională Imprimeria Naţională a lansat o licitație pentru , achiziționarea echipamentelor şi produselor software necesare pentru punerea în circulaţie şi personalizarea cărţilor electronice de identitate de abia săptămâna trecută, cu toate că România este obligată să emită cartea de identitate electronică începând cu data de 2 august 2021.
Noua carte electronică de identitate va conține în format electronic datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului, prenumele părinților titularului, un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, precum și datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.