Se schimbă buletinele! Informație pentru românii din străinătate. E obligatoriu

carte de identitate buletin

SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

Informația momentului pentru toți cei care au buletin! Chestorul Cătălin Giulescu a venit cu mai multe detalii în ceea ce privește buletinele românilor. Despre ce este vorba?

Informația momentului pentru toți cei care au buletin! Anunțul venit chiar acum

În curând, românii vor avea carte de identitate cu CIP, iar aceasta va veni la pachet cu mapa electronică. Pe fond, chestorul Cătălin Giulescu a explicat ce trebuie să facă oamenii pentru a obține o astfel de carte electronică de identitate.

”Trebuie să spun că cetățeanul, în acest moment, pentru a obține o carte de identitate, trebuie să prezinte certificatul de stare civilă și un document de proprietate sau un act de spațiu de unde noi preluăm adresa. Aceste informații vor fi digitale până la finalul anului, astfel încât certificatul de stare civilă va fi digital. Acesta va fi preluat automat dintr-un sistem informatic pe care anul acesta îl vom pune în funcțiune.

Titlul de proprietate, din care noi vom prelua doar adresa pe care o înscriem pe documentul de identitate, astfel încât cetățeanul să poată fi identificat. Prin asta va face dovada domiciliului. Aceasta adresă noi o vom prelua până la finalul acestui an în format digital de la Agenția Națională pentru Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) astfel încât titularul nu va mai fi obligat să prezinte nici certificatele de stare civilă, nici acest titlu de proprietate”, spune chestorul în exclusivitate la Antena 3.

De asemenea, chestorul Cătălin Giulescu a precizat că vor exista și situații speciale, precum situația celor care au documente străine.

”Mai sunt situații speciale pe care le întâlnim în viața anumitor cetățeni. Este vorba despre situații care se îndeplinesc în străinătate și pentru care au documente emise de autorități străine. Acestea nu pot fi obținute digital. În acest sens, cetățeanul, la prima prezentare în ghișeu, va trebui să prezinte documentul oficial emis de autoritatea străină pe care noi îl vom scana și îl vom introduce în această mapă pentru ca pe viitor, indiferent de evenimentul de viață pe care îl dorește, o modificare în ceea ce privește numele, adresa, să nu mai fie obligat să prezinte acel document”, a explicat Cătălin Giulescu.

Explicații cu privire la mapa virtuală

Chestorul Cătălin Giulescu a venit și cu explicații în ceea ce privește mapa virtuală și spune că un nou sistem informatic se află în procesul de proiectare.

”În acest moment proiectăm un nou sistem informatic. În momentul în care noul sistem informatic pentru evidența persoanelor va fi online, cetățeanul va putea să își acceseze personal această mapă, să își acceseze documentele și, de la caz la caz, să poată stabili chiar faptul că nu mai este necesar să stocăm aceste informații și ne va notifica.

Tot prin intermediul interfeței informatice, probabil peste 18 luni din acest moment, cetățeanul posesor de carte de identitate electronică va putea să solicite schimbarea domiciliului de la distanță, fără să mai fie nevoie prezența într-un ghișeu fizic. Tot la fel și înscrierea reședinței. Aceste servicii vor fi expuse prin interfețe informatice ca servicii digitale accesibile de la distanță.

Condiția este ca titularul cererii să fie posesor al unei cărți electronice de identitate și să putem să transferăm de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară acel set de date predefinit”, mai spune acesta.

Elementele conținute de cartea electronică de identitate

Tot la Antena 3, chestorul Cătălin Giulescu a mai spus că această carte electronică de identitate va conține un certificat digital care va permite autentificarea în interfețele administrației publice.

”Instrumentul va fi cartea electronică de identitate. Cartea electronică de identitate, pe suportul de stocare, va conține un certificat digital care ne va permite să ne autentificăm în interfețele administrației publice. Vă pot confirma faptul că lucrăm în acest moment să expunem, până la finalul acestui an, niște servicii. Dar aceste servicii, în afară de cele expuse de noi, care țin de Evidența Persoanelor, vor fi expuse de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și putem să ne gândim la cazierul judiciar, putem să ne gândim la anumite servicii expuse de colegii de la Direcția Generală Regim Permise și Înmatriculări. Toate acestea vor fi expuse prin intermediul unui proiect la care colegii mei din minister lucrează”, a explicat chestorul.

Nu în ultimul rând, chestorul a vorbit și despre românii care nu doresc carte de identitate electronică, subliniind că este posibil ca aceștia să solicite o carte de identitate simplă.

”Românii vor avea opțiunea să solicite și o carte simplă. Va fi același format doar că nu va fi dotată cu un suport electronic de stocare și vor fi în imposibilitatea să acceseze servicii digitală, a conchis chestorul Cătălin Giulescu.