Este o informație de ultim moment pentru șoferii din România. Cristian-Paul Ichim, membru al Camerei Deputaților din Parlamentul României, a prezentat recent mai multe probleme cu care se confruntă aceștia, dar și infrastructura rutieră.
Așadar, deputatul a subliniat că există multe statistici privind siguranţa rutieră, iar acestea trimit România „în coada clasamentului la acest capitol”.
„Sunt multe statistici privind siguranţa rutieră şi majoritatea trimit România în coada clasamentului la acest capitol. Există un cumul de motive pentru care şoselele din ţara noastră sunt atât de periculoase şi din cauza cărora există atât de multe accidente. Motive ce ţin de şoferi sau pietoni, cum ar fi viteza excesivă sau condusul sub influenţa alcoolului, neadaptarea la condiţiile de drum, traversarea prin locuri nepermise, dar şi unele ce ţin de autorităţi: infrastructura rutieră foarte slab dezvoltată şi neîntreţinută corespunzător, foarte puţine autostrăzi şi drumuri expres”, a subliniat Cristian-Paul Ichim.
Regulile de circulaţie trebuie respectate
De asemenea, acesta a punctat că regulile de circulaţie trebuie respectate, însă această sarcină devine dificilă atunci când indicatoarele şi marcajele rutiere sunt greu de văzut.
„Regulile de circulaţie trebuie respectate. Numai că, această sarcină devine cam dificilă atunci când indicatoarele şi marcajele rutiere sunt ascunse în spatele copacilor, inexistente, neconforme, nu mai au vopsea lizibilă pe ele, iar conducătorii de autovehicule sunt nevoiţi să le intuiască. Marcajele rutiere sunt foarte importante deoarece asigură participanţilor la trafic deplasarea în condiţii de siguranţă şi fluenţă.
Conform unor verificări făcute în primele 10 luni ale anului 2021 s-a constatat că peste 1.100 de kilometri de drum din România au marcajele rutiere deteriorate, iar peste 5.500 de indicatoare lipsesc cu desăvârşire. Când ne deplasăm pe drumurile ţării sau prin marile oraşe putem observa multiple deficienţe si vă prezint câteva exemple grăitoare: o trecere de pietoni adaptată persoanelor cu handicap care se opreşte direct în gard, indicatoare rutiere amplasate la aproximativ un metru unul de celălalt, o stradă care pe o lungime de 200 de metri are 11 treceri de pietoni şi foarte multe astfel de situaţii”, a mai spus Cristian-Paul Ichim.
Agenţii de poliţie vor fi obligaţi să verifice mijloacele de semnalizare rutieră
Potrivit deputatului, Poliţia Rutieră trebuie să se implice mai mult în zona de prevenţie. Astfel, agenţii de poliţie vor fi obligaţi să verifice mijloacele de semnalizare rutieră şi alte dispozitive speciale existente pe şoselele din România, potrivit unui proiect.
„În prezent, cadrul legal nu conferă Poliţiei Rutiere o obligaţie expresă de a consemna şi a prezenta vreo situaţie de încălcare a modului de amplasare a mijloacelor de semnalizare rutieră, de aceea, soluţia pe care o propun se regăseşte într-un proiect de lege transpartinic pe care l-am depus recent.
Consider că Poliţia Rutieră trebuie să se implice mai mult în zona de prevenţie, iar prin proiectul propus, agenţii de poliţie vor fi obligaţi să verifice mijloacele de semnalizare rutieră şi alte dispozitive speciale existente pe şoselele din România. Poliţia Rutieră trebuie să se asigure că standardele de siguranţă rutieră sunt respectate de către administratorul drumului public, acesta din urmă fiind obligat să remedieze deficienţele constatate.
Suntem datori, din postura pe care o ocupăm în Parlamentul României, să acţionăm pentru a face drumurile din ţara noastră mai sigure pentru cetăţeni. Este nevoie de mai multă implicare din partea noastră şi de mai multe măsuri, pentru ca românii să se deplaseze în condiţii de siguranţă”, a completat deputatul.