Restricții pentru tinerii șoferi: Mașini cu putere limitată

Tinerii sub 21 de ani nu vor mai avea voie să conducă mașini cu o putere mai mare de 100 de cai putere, conform noilor propuneri legislative dezbătute în Parlament.

De asemenea, adolescenții vor putea obține permisul de conducere de la 17 ani, dar vor fi obligați să conducă sub supravegherea unui însoțitor cu minimum 10 ani de experiență. Aceste măsuri sunt menite să reducă numărul accidentelor rutiere, mai ales cele cauzate de viteză excesivă, o problemă majoră pe drumurile din România.

Statistici alarmante privind accidentele provocate de viteză

În primele șapte luni ale acestui an, accidentele provocate de viteză excesivă au dus la moartea a 148 de persoane și rănirea gravă a peste 300. Parlamentarii speră că noile măsuri, inclusiv creșterea numărului de ore petrecute la școala de șoferi și instalarea mai multor radare pe șosele, vor contribui la reducerea acestor cifre.

„Tinerii până în 25 de ani produc mai multe accidente decât alte categorii de șoferi. Vorbim despre iresponsabilitate, imaturitate și aspecte care țin de educație”, a declarat Cătălin Codescu, președintele Asociației pentru Victimele Accidentelor de Circulație (AVAC), potrivit Antena 3 CNN.

Limitarea puterii la mașini nu ar fi tocmai soluția

Nu toți sunt de acord cu aceste măsuri. Mulți români cred că limitarea puterii la mașini nu este soluția pentru responsabilizarea tinerilor șoferi. Unii consideră că ar fi mai eficient să se înăsprească legislația privind acordarea permiselor de conducere.

„Nu mi se pare o idee bună să restricționezi puterea mașinilor pentru tineri. O legislație mai drastică în ceea ce privește acordarea permisului ar fi mai eficientă”, a declarat un român.

Pe de altă parte, există și susținători ai ideii de a permite tinerilor să conducă de la 17 ani, dar sub supravegherea unui șofer experimentat.

Cătălin Codescu a adăugat că însoțitorul este foarte important în primul an de la obținerea permisului și că „este util pentru a învăța manevrele corecte și gestionarea traficului”.

Măsuri alternative propuse de cetățeni

Mulți români cred că soluția pentru reducerea accidentelor nu constă în limitarea puterii la mașini, ci în creșterea amenzilor și instalarea de radare și camere de supraveghere în intersecții.

„Cred că ar trebui mărite amenzile, cum sunt în Occident, și schimbate legile. Radarele și camerele din intersecții ar trebui să fie mai multe, iar amenzile să fie atât de usturătoare încât șoferii să nu mai repete greșelile”, a sugerat un alt român.

La nivelul Uniunii Europene, toate mașinile produse începând din această vară vor fi echipate cu senzori pentru limitarea vitezei, o măsură menită să sporească siguranța rutieră pe întreg continentul.