Șoferii din România primesc o lovitură fără precedent. În contextul în care România s-a menținut ultimul loc în topul european al siguranței rutiere, se pregătește înăsprirea sancțiunilor pentru cei care încalcă legea. Despre ce este vorba?
Șoferii din România ar putea primi pedepse mult mai mari atunci când încalcă legea în trafic. Mai exact, potrivit ultimelor informații, în următoarele luni, polițiștii rutieri au în plan să înăsprească sancțiunile pentru vitezomani și să introducă noi amenzi pentru cei care conduc agresiv.
De menționat este faptul că decizia autorităților nu este una întâmplătoare și vine după ce România și-a menținut ultimul loc în topul european al siguranței rutiere. Astfel, șicanările în trafic, flash-urile, dar și slalomul printre mașini ar urma să fie pedepsite.
Șoferii care nu conduc civilizat ar urma să fie amendați chiar și cu 2.900 de lei, dacă Poliția reușește să schimbe Codul Rutier. Mai exact, pentru prima dată, apare termenul de „conducere agresivă”.
Totodată, polițiștii își mai doresc ca șoferii să rămână fără permis 90 de zile, dacă depășesc limita de viteză cu 50 de kilometri la oră, astfel că, noul Cod Rutier vine cu încă un prag de viteză.
Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR, a oferit o serie de declarații în acest sens. Potrivit acestuia, pentru depășirea vitezei cu mai mult de 70 de kilometri se atrage suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile.
Condusul agresiv va fi sancționat
În același timp, urmează să mai fie înăsprite și pedepsele și pentru neacordare de prioritate sau depășire ilegală. Astfel, dacă până în prezent, șoferii rămâneau fără permis pentru 30 de zile, conform noului Cod, cei care încală aceste reguli, vor rămâne pietoni două luni. Schimbarea vine după ce România a ajuns, din nou, pe ultimul loc în clasamentul european al siguranței rutiere.
De menționat este faptul că decizia vine după ce doar în ultimul an, pe șoselele din România au murit peste 1.600 de oameni, mai mult decât în alte țări europene.
Cătălin Codescu, din partea asociației victimelor din accidente rutiere declară că pe lângă însprirea pedepselor, o altă problemă o reprezintă infrastructura.
„Definim sintagma agresivitate în trafic. Nu a fost definită până acum, o mare problemă. O definim acum. Este suficient? Este foarte puțin. O componentă esențială este infrastructura. Cum ne putem uita noi in ochii familiilor care si-au pierdut apropiatii in accidentele de trafic rutier cand noi in 2021 nu avem o strategie de siguranta rutiera”, a spus acesta, la Digi24.
Noile modificări ale Codului Rutier ar putea să intre în vigoare până la sfârșitul anului.