Sorin Cîmpeanu spune că este nevoie de o schimbare
Așadar, ministrul Educației a spus că este nevoie ca „în Legea educației naționale să prevedem o formă de învățământ hibrid”.
„Ministrul Educației este dator să respecte legislația în vigoare. Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior, învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță. Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității. (…) Este nevoie ca în Legea educației naționale să prevedem o formă de învățământ hibrid, care să poată să pună în valoare competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității”, spune Sorin Cîmpeanu.
Ar trebui certificate competența cadrelor didactice și infrastructura IT
De asemenea, acesta spune că ar trebui certificate competența cadrelor didactice și infrastructura IT.
„Printre avantaje vă dau cu titlu de exemplu – dacă un profesor laureat al unui premiul Nobel are disponibilitate de a se adresa studenților români, dar nu o disponibilitate atât de mare încât să se deplaseze fizic în România, va putea să țină cursuri online la distanță. Sunt multe alte avantaje ale digitalizării care trebuie să fie păstrate și dezvoltate, dar în cadru legal. În momentul de față cadrul legal nu mai există, o dată cu dispariția stării de alertă”, a conchis ministrul Educației.
Mesajul transmis anterior de Sorin Cîmpeanu
Chiar de 8 Martie, Sorin Cîmpeanu a transmis un mesaj pe rețelele de socializare. Acesta a informat oamenii că toate instituțiile de învățământ superior trebuie să revină la cursurile fizice de miercuri – 9 martie 2022.
„Ministerul Educației a emis o Notă conform căreia, începând cu 09.03.2022, instituțiile de învățământ superior vor reveni la activități didactice cu prezență fizică. În situația în care acest fapt nu este posibil imediat, în vederea asigurării calității actului educațional, în funcție de specificul activităților desfășurate și în raport cu contextul actual (cazările studenților în căminele studențești, reconfigurarea orarelor etc), universitățile pot decide, în baza autonomiei universitare garantate de Constituția României, cu asumarea răspunderii publice, prin hotărâri ale Senatului universitar, o perioadă optimă de tranziție de la sistemul online la activități cu prezență fizică, având obligativitatea recuperării activităților didactice până la sfârșitul semestrului al II lea”, a scris el pe Facebook.