Oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile.

Zilnic, se vor afla în circulaţie 1.378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât in planul de mers 2011-2012.

În traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Roşiori, Roşiori – Craiova, Constanţa – Mangalia, Bucureşti Nord – Ploieşti, Ploieşti Sud – Urziceni, Buzău – Mărăşeşti, Iaşi – Ungheni Prut.

Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei reţele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. In acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadenţat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.

În traficul internaţional s-au introdus două noi trenuri cu destinaţia Budapesta, de la Bucureşti Nord şi de la Sighetu Marmaţiei.

Prin încheierea unui contract de colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din Romania – CFR Călători şi MAV Trakcio – operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmărit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta, se arată într-un comunicat al companiei, citat de Agerpres.

În 2013 vor continua, pe de o parte lucrările de reabilitare a liniei pe coridorul IV Paneuropean, demers ce va avea efect direct în diminuarea semnificativă a capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) şi, pe de altă parte se vor deschide noi şantiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunărene pe tronsonul Feteşti-Saligni şi a tronsoanelor de cale ferată: Curtici – Simeria, Simeria – Coşlariu şi Coşlariu – Sighişoara.

Realizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea semnificativă a orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulaţie.

CFR Călători va menţine ofertele comerciale existente, prin care acordă reduceri la transportul feroviar atât în traficul intern cât şi în cel internaţional (Minigrup 2-5, biletul dus-întors, cartea VSD, biletul de weekend, procurarea cu anticipaţie a biletelor de tren, abonamente, facilităţi copii, reduceri la cumpărarea online, reduceri la cumpărarea cu anticipaţie, cardul TrenPlus etc.).

Distribuţia de bilete se va asigura prin canalele existente: on-line, staţii şi agenţii, automate de vânzare.

Broşura ‘Mersul Trenurilor de Călători 2012-2013’ va putea fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 13 lei.