Generațiile mai tinere își schimbă obiceiurile de consum. Millennialii, generația celor născuți între 1980 și 1994, au influențat cum și de ce facem lucrurile ca societate.
Treptat, și-au pus amprenta asupra lumii în continuă schimbare, iar aceste schimbări încep să se concretizeze.
Indiferent dacă sunteți sau nu de acord cu ei, acestea sunt câteva dintre lucrurile care ar putea dispărea din pricina refuzului milenialilor de a le introduce în stilul de viață sau a le cumpăra.
Millennialii au influențat cum și de ce facem lucrurile ca societate
O problemă majoră este că milenialii sunt, în general, mai puțin înstăriți din punct de vedere financiar, decât generațiile mai în vârstă, arată un studiu publicat de Federal Reserve Board în 2018.
În plus, un studiu Experian privind datoria de consum afirmă că millennialii datorau în medie 38.877 USD în împrumuturi pentru studenți, începând cu 2021, scrie Wealthynickel.
Nu înseamnă că millenialii nu cumpără nimic, ci pur și simplu nu vor să-și irosească banii câștigați cu greu.
1. Lanțuri de restaurante
Atunci când decid să bea o băutură sau să ia cina în oraș, millennialii renunță la popularele lanțuri de restaurante. Ei preferă să vadă că banii ajung înapoi în comunitatea lor, în loc să-i dea structurilor corporatiste, care gestionează lanțurile mai mari de restaurante
2. Industria nunților
Millennialii schimbă modul în care cuplurile își cheltuiesc banii în ziua nunții. Preferă să facă nunta într-o curte, pe o plajă sau într-un spațiu deschis și să fie serviți de o rulotă cu mâncare, nu de serviciile de catering foarte scumpe.
Din cauza preocupărilor legate de sănătate, pandemia a făcut ca multe ceremonii nupțiale să fie mai intime. Nunțile fastuoase s-ar putea estompa, dacă tendința pe care milenialii au stabilit-o deja va continuă și generația viitoare.
3. Diamante
Pietrele prețioase devin din ce în ce mai populare datorită prețurilor mai mici. Millenialii pur și simplu nu au venituri atât de mari ca generația mai în vârstă. Un inel scump cu diamant nu se încadrează în bugetul unui tânăr cu un venit mult mai mic decât l-au avut părinții săi.
4. Televiziune prin cablu
Odată cu creșterea platformelor de streaming precum Netflix, Hulu și Apple TV, nu mai e nevoie de un abonament lunar costisitor la televziunile prin cablu. Aceste servicii de streaming ajută clienții să găsească emisiunile și filmele preferate, în timp ce vechea metodă prin cablu nu se poate adapta, încă, unei culturi în schimbare.
5. Produse care fac risipă de resurse
O sticlă portabilă de apă Yeti sau Stanley este aproape o declarație de modă. Millennialii sunt mult mai educați și îngrijorați de schimbările climatice.
6. Companii mari de bere
Preferința pentru fabricile de bere locale, cu loturi mici și pub-uri cochete a crescut în rândul milenialilor.
Legătura pe care aceste mărci mici o au cu comunitățile lor este ceea ce atrage această generație. Pentru ei este o modalitate bună de a arăta că își susțin comunitatea și preferă să dea banii înapoi proprietarilor locali de afaceri.
7. Case
Nu este vorba de faptul că milenialii nu vor să cumpere o casă. Pur și simplu nu-și pot permite. Odată cu creșterea costului caselor și al întreținerii acestora, ei aleg să închirieze sau să locuiască cu alți colegi pentru a economisi bani. Studiile au arătat că costurile locuințelor au crescut substanțial, începând cu anii 80, în timp ce salariile se străduiesc să țină pasul. Înseamnă că millenialilor le va fi foarte greu să devină proprietari de case.
8. Magazine universale
Creșterea cumpărăturilor online a simplificat cumpărarea unor produse, fără a mai fi nevoie să intri într- un magazin. Magazine precum KMart, Sears și Toy R Us au eșuat, dispărând încet în ultimul deceniu. Magazinele online precum Amazon, Etsy și Wayfair oferă articole la costuri mult mai mici și cu un factor de confort al cumpărăturilor online.
9. Croaziere
Milenialii doresc să se bucure de cultura locală, bucătăria și atmosfera unui oraș nou, mai degrabă decât de o croazieră all-inclusive. Croazierele pot fi bune pentru o vacanță. Cu toate acestea, nu oferă emoția de a sta în pensiuni ieftine, de a încerca mâncarea stradală și de a te scufunda în vibrațiile unei destinații exotice.
10. Costume elegante
Mulți directori executivi și profesioniști în afaceri din generația lor au renunțat la pretențiosul costum. Se spune că unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri, din generația milleniallilor, Mark Zuckerberg, nu poartă niciodată costum.
11. Pantofi cu toc
Dacă bărbații renunță la costum și cravată, femeile nu mai poartă pantofi cu tocuri, extrem de incomozi, la locul de muncă. Tendința de a fi prezentabil și confortabil este ceeea ce defienește millenialii.
12. Produse lactate
Generațiilor anterioare li s-a spus că consumul de lapte ajută la creșterea mușchilor și la construirea oaselor puternice, dar milenialii au decis să nu cumpere lapte. Fermierii din America au raportat o scădere a vânzărilor cu 40% în timpul vieții milenialilor. Acum, la modă este laptele de migdale, soia sau ovăz.
13. Program de lucru de la 9 la 5
Noua normalitate a oamenilor care lucrează de acasă face ca ziua obișnuită de lucru să arate diferit. Flexibilitatea este esențială în rândul milenialilor, iar capacitatea de a lucra la ore mai potrivite este foarte căutată. De această flexibilitate ar putea beneficia atât angajatul cât și angajatorul.
14. Produse alimentare vrac
Marii retaileri înregistrează rate scăzute de abonament în rândul millennialilor. Poate pentru că această generație tinde să locuiască în apartamente sau case mai mici și nu are spațiu de depozitare pentru articole vrac. Sau preferă să facă cumpărături de la piețele locale.
15. Săli de sport
Millennialii se îngrijesc de sănătatea lor, dar o fac în moduri diferite. Sălile de sport tradiționale sunt ignorate, în favoarea unor lucruri de nișă precum CrossFit, pilates, ciclism și yoga.
Creșterea programelor de fitness online face ca sălile de sport tradiționale să piardă teren.