De fapt, nu botul mașinii este problema

Atenție când parchezi cu botul mașinii sau cu spatele la bordură! Chiar dacă nu produce daune vizibile imediat, și nu afectează botul, o astfel de manevră poate afecta în timp componente importante ale mașinii, mai ales dacă are garda la sol joasă sau dacă bordura este prea înaltă.

Potrivit mecanicului auto Daniel Alexandru, numeroase mașini ajung în service nu în urma unor accidente rutiere, ci din cauza unor parcări greșite.

„Poți avaria bara, scutul, baia de ulei, chiar și furtunurile de aer condiționat dacă intri cu viteză sau fără atenție într-o bordură.

Sunt daune pe care mulți șoferi le ignoră sau nu le observă imediat, dar care pot genera reparații costisitoare”, a explicat el pentru ProMotor.

Probleme frecvente cauzate de parcarea cu fața pe bordură

Atenție când parchezi cu botul mașinii sau cu spatele la bordură! Printre cele mai frecvente probleme se numără deteriorarea spoilerului sau a barei față – componente expuse la zgârieturi, crăpături sau chiar dislocare, mai ales în cazul modelelor cu garda la sol redusă. Chiar și SUV-urile sau crossovere, considerate mai robuste, nu sunt complet ferite de acest risc.

Scutul motorului, fie că este din plastic sau metal, poate fi crăpat sau îndoit în cazul unui impact cu bordura, reducând eficiența protecției oferite motorului. În unele cazuri, o astfel de lovitură poate duce inclusiv la fisurarea băii de ulei.

masina parcata la bordura
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Radiatorul, furtunurile sau intercoolerul pot fi, de asemenea, afectate. O lovitură neașteptată în partea din față poate provoca scurgeri și poate duce ulterior la supraîncălzirea motorului în mers.

O altă problemă serioasă este legată de geometria roților. Dacă roata lovește direct bordura, chiar și la viteze mici, geometria se poate deregla, cauzând o uzură inegală a anvelopelor și instabilitate în direcție.

Și parcarea cu spatele poate cauza daune

Atenție când parchezi cu botul mașinii sau cu spatele la bordură! Riscuri similare există și în cazul parcării cu spatele pe bordură. Bara spate, toba de eșapament, senzorii de parcare sau camera video pot fi avariate dacă sunt lovite de beton. În unele cazuri, colțurile stopurilor pot fi sparte sau zgâriate, mai ales la contactul cu colțuri ascuțite ale bordurilor.

Un aspect mai puțin luat în considerare este uzura suspensiei. Dacă roata din spate urcă brusc pe o bordură înaltă, brațele suspensiei pot fi forțate anormal, ceea ce, în timp, duce la o uzură prematură a acestora.

Garda la sol scade cu pasageri sau bagaje

O altă recomandare importantă: ține cont de numărul pasagerilor și de greutatea bagajelor! Acestea pot reduce garda la sol cu până la 8-10 cm, în special dacă suspensia este deja uzată.

Astfel, o mașină încărcată are șanse mult mai mari să atingă bordura chiar și atunci când pare suficient de înaltă în condiții normale.