Adina Vălean, despre digitalizarea permiselor de conducere și noile reguli

,,Veți avea un permis de conducere digital, cu tot ceea ce înseamnă datele necesare – cu datele dvs. de identificare, dar și cu situația comportamentului conducătorului auto”, a spus Adina Vălean.

Condițiile pentru obținerea permisului de conducere de modernizează.

,,De asemenea se schimbă puțin, se îmbunătățesc și se adaptează, modernizează condițiile pentru obținerea permisului, în sensul în care pregătirea și testul trebuie să acopere lucruri care țin acum mai mult de identificarea riscurilor în trafic – pentru că s-a constatat că asta este o categorie care conduce la nesiguranța rutieră.

Apoi, chestiuni legate de sistemele automate care asistă șoferul într-o conducere mai sigură – noile mașini, cele electrice, ș.a.m.d., alte reguli. Toate astea vor face parte dintr-un nou set de condiții pentru pregătire și pentru testele de conducere pentru obținerea permisului”, a precizat comisarul european pentru transporturi pentru Digi24.

,,Face parte din dorința noastră de a spori siguranța rutieră”

Este posibil ca în 2024 statele membre să poată implementa noile reguli în legislația națională. Siguranța rutieră este principalul obiectiv al acestor schimbări.

,,Este o directivă, ceea ce înseamnă că sunt recomandări. Să vă dau un exemplu: noi recomandăm ca după 70 de ani să se facă anual o evaluare medicală, pentru a putea identifica dacă sunt riscuri pentru trafic, dacă o persoană mai în vârstă are anumite riscuri care îi pot împiedica performanța de șofer auto.

Sunt țări în care nu există, deloc, niciun fel de control medical, și atunci încercăm cumva în directivă să ajungem la un compromis între obiceiuri. Dar, repet, face parte din dorința noastră de a spori siguranța rutieră, astfel încât am propus anumite lucruri pe care le considerăm importante pentru aceasta”, spus Adina Vălean.

Anul viitor, statele membre pot merge spre implementarea în legislația națională a acestei directive, afirmă Vălean.

,,Ea este propusă, este în analiză și în momentul în care va fi adoptată va fi transmisă practic statelor membre, care trebuie s-o introducă în legislația proprie. Ea ar putea apărea la nivel…. Ea a fost propusă deja la nivel european. Urmează; nu știu să vă dau un răspuns acum.

Probabil că în anul viitor deja statele membre pot merge spre implementarea în legislația națională”, a subliniat comisarul european pentru transporturi.