În acest moment, vehiculele trebuie inspectate în fiecare an, dar în alte provincii, precum Nova Scoția, inspecțiile (ITP) se fac la fiecare doi ani.

Ernie Hudson, ministrul Transporturilor, a declarat că sunt multe lucruri de luat în considerare în timp ce guvernul analizează ideea schimbării regulilor privind ITP-urile. El susține că ITP-urile făcute mai rar au un impact major asupra tarifelor de asigurare, potrivit Yahoo News.

Liderul Partidului Verzilor, Peter Bevan-Baker, a întrebat guvernul de ce se fac inspecții de siguranță anual. El a sugerat că ar trebui luat exemplul altor provincii, deoarece practica aduce povară financiară pentru șoferi.

În Noua Scoție și New Brunswick, ITP-urile mașinilor se fac o dată la doi ani

În Noua Scoție și New Brunswick, inspecțiile se fac o dată la doi ani, iar unele provincii fac inspecții doar în momentul în care vehiculele sunt vândute de la un proprietar la altul.

Inspecțiile anuale vizează menținerea în siguranță a mașinilor mai vechi pe drumurile insulei.

Ar trebui să se ia în calcul cât de mult este condusă mașina, nu anul în care a fost fabricată

Ernie Stanley, care administrează un garaj auto, spune că este de acord cu ideea de a permite vehiculelor nou-nouțe o marjă de libertate, dar ar trebui să se ia în calcul cât de mult este condusă mașina, nu anul în care a fost fabricată.

„O mașină care trece inspecția tehnică fără probleme anul acesta, poate avea la anu multe probleme care merg prost: la frânare, caroserie sau al lucruri”, a spus Ernie Stanley, care administrează Coast Tire în Charlottetown.

De exemplu, spune el, o mică pată de rugină anul ăsta se poate transforma într-o gaură anul următor. 

Deși unii șoferi cred că inspecțiile tehnice anuale sunt o risipă de bani, aceasta este mai mult despre siguranță decât despre bani, afirmă Doug Burke, consilier de service la Wendell Taylor’s Garage. 

Un ITP pe Prince Edward Island costă 30 de dolari.

De ce este necesară inspecția tehnică periodică a mașinii

Inspecția tehnică periodică e necesară pentru toți șoferii. Scopul ei e să asigure că mașina e sigură în trafic și să scadă șansele de accidente. Unele defecte pe care nu le vedem pot pune în pericol dreptul nostru de a conduce.

Câteva dintre piesele care pot cauza probleme la ITP sunt filtrul de particule și nivelurile de fluide, ca uleiul, lichidul de răcire și lichidul de frână. E important să verificăm aceste piese ca mașina să funcționeze bine și să trecem cu bine de ITP.

Filtrul de particule (DPF la mașinile diesel sau GPF la cele pe benzină) e foarte important pentru a reduce emisiile. 

Dacă nu funcționează bine, mașina poate fi respinsă la ITP, pentru că emisiile pot fi prea mari.

Pe lângă piesele astea, trebuie să fim atenți și la defectele pe care le vedem, ca pragurile îndoite sau farurile sparte. Acestea pot duce și ele la respingerea mașinii la ITP.